söndag 1 november 2009

on my way home again

Har börjat städa i huset och göra så att det blir fint och bra. Känns ganska trevligt för mig för ju mer vi pysslar, desto mer känns det som vårt hus och vårt hem.
Problematiken i att flytta in hos någon som redan har ett fixt och färdigt hem har ju delvis uteblivit just för att huset varit väldigt fint men inte överdrivet personligt. Men det håller vi på att ändra på nu och det är så himla kul. Det svåra är att veta vad som passar för ofta syns det inte förrän man provat. Men vi har hittat massa bra tavlor och grejor i källaren och har köpt och fått en massa nya blommor som vi planterat om och placerat ut. Och det bästa är att vi är ungefär lika intresserade av heminredning och att vi har ganska lika smak och gillar samma saker (typ blommor och ljus).

J har även börjat röja ur källaren eftersom det finns planer på att göra i ordning och inreda den på riktigt nu. Tanken är att det ska bli en mindre lägenhet samt tvättstuga och bastu med dusch och badkar.
Jag är ju en sucker för tvättstugor och uppvuxen med bastu samt att hela detta projekt bringar ordning på alla våra saker. Och jag är ju även en liten sorteringfascist så det här är mest bara kul hela tiden.

Jag gillar det även om det går mycket långsammare än man tror med allt. Men till slut blir det ju klart och då kommer vi ha värsta ännu mysigare hemmet än vi har nu. Och jag älskar ju att bo här med J redan nu. Jag älskar att ha ett hem man tycker om.

Inga kommentarer: