onsdag 4 november 2009

they gather up

Tentan gick rååå-bra och jag är sjukt nöjd. Fikade lite med bra folk från klassen samt en drop-out sedan efteråt och det var bra. Funderade på att ställa oss i kö vid vaccinationsbyrån för att få svinis-vaccin men den var för lång så vi sket i det.

Var dock tvungen att åka ut till skolan på eftermiddagen för utvärderingssamtal om vårt program men det var faktiskt inte så pjåkigt, fick en massa bra info och kunde gnälla lite. Plus fick massa nice fika. Fika är alltid en anldening att gå på möten.

Mötte upp mitt civila alibi i Uppis, R vid fem och eftersom skolans vaccinations-ställe inte skulle öppna förrän vid sex tänkte vi dra en chansning vid vaccinationsbyrån inne i stan för att spara tid.

Det gjorde vi inte.

Vi drack lite kaffe. rökte och umgicks i kön ett tag innan vi fick en nummerlapp av en sköterska. Det var ju skönt för då kunde vi fortsätta och fika inomhus för att sedan gå ut och köa lite sista biten. Men det vetefan om vi tjänade nåt jämfört med att vänta och åka ut till skolan. Vi var klara först vid halv åtta pch då gick vi ock käkade mackor och sedan åkte jag hem.

Med facit i hand var det inte riktigt värt all väntan men å andra sidan, när vi insåg det hade vi redan väntat för länge och då kunde vi lika gärna plågas ett tag till.

Och nu är vi i alla fall båda officiellt vaccinerade mot den nya influensan men som R sa "nästa gång väljer jag aktivitet".

Nästa gång ska det bara sittas inne kan jag lova.

Inga kommentarer: