måndag 28 mars 2011

ångest, panik och sedan lugn

Trodde ju att eftermiddagen skulle vara en chill tur i solen men efter att ha kollat mailen visade det sig att missförstånd angående sommarjobbet uppstått.

Jag har bara gått runt och väntat på att få ett schema medan mitt jobb inte har räknat med mig alls eftersom jag inte ville jobba i juli. Detta hade kommunicerats via mail men då jag frågat andra saker hade jag helt missat detta. Kände mig mycket dum och fick därefter ångest eftersom jag helt plötsligt stod utan jobb helt och hållet.

Pratade dock med J och han tyckte att det var mer värt att vi var lediga tillsammans än att jag skulle ha ett jobb så nu får han helt enkelt försörja mig. Får även tillbaka en del på skatten så jag behöver ju inte gå runt helt barskrapad.

Och ju mer tid som går desto mer inser jag hur skönt det kommer att vara med sommarlov. Jag kommer ju att ha tid med trädgården och huset och kan hjälpa mami och papi. Och framför allt - jag kommer att ha tid att sova och vila och segla med J.

När jag insett det blev jag med ens lugn. Var ändå inte så sugen på att jobba.

Inga kommentarer: