söndag 27 mars 2011

maki och earth hour

Mitt magont håller i sig. Alls inte kul. Borde dock vara något stressrelaterat eftersom det mer gör ont än att jag är illamående (ringa tröst).

Var ute med J igår och jag hade styrt upp kvällen med fördrink på AG och därefter middag på Raw (deras friterade lax-makis är helt sagolikt goda). Till sist gick vi till Clarion vid Norra Bantorget för att avsluta med efterrätt och mera drinkar. Förutom att jag fick så ont i magen att jag fick stappla hem relativt omgående och höll på att dö innan vi var hemma så var kvällen helt fantastisk.

Däremot förhåller jag mig något tveksam till hela den här Earth hour-grejen. Jag fattar ju att det är för att uppmärksamma och få folk att tänka och yadayada men är det inte viktigare vad man gör resten av tiden? Och känns det inte lite missriktat att som ex vis Clarion bara släcka ned lite, ha lite performance och köra på Earth hour grejen men ändå använda all annan elektricitet (+ lampor lite varstans) och ha musik på?

Att bara släcka ljuset men ha på alla andra elslukande apparater blir ju lite ironi - och nä, jag menar inte att man ska stänga ned hela samhället etc men jag vet inte - blir bara så trött ibland på Folk och deras jippon.

Inga kommentarer: