tisdag 22 september 2009

happines can also be drugs

Ny kurs, nytt liv och nya ambitioner på vet-programmet. Den förra var ju sjukt kul och sjukt lätt och med en hemtenta som var kakbit. Men jag antar att det blir lite tyngre nu men å andra sidan jobbar vi med ett för mig inte helt ointressant ämne - farmakologi och toxikologi.

Alltså, jag älskar ju på riktigt gifter och droger och läkemedel och vad de gör med allt, gärna på molekyl-nivå. Och det verkar dessutom som att de slängt med lite miljö-toxikologi vilket jag älskar i synnerhet som det miljö-nylle jag är.

Hittills har det dock varit överskådligt, lite allmänt om hur saker och ting funkar med kroppen och vad den vill göra med främmande saker. Och jag har inte somnat (pepparpeppar) fast vi haft fyra-timmars-pass.

Ska verkligen försöka hålla mig vaken och plugga bra den här kursen. Inte bara för min egen skull utan för att jag då kan hjälpa Cirkus-K som är hemma med sin bebis men ska försöka klara skolan ändå. Hoppas att detta ansvar utöver det vanliga ska hålla mig på banan samt att hon kan pay-backa i framtiden om det skulle behövas.

Dessutom börjar det kännas lite kul, det börjar kännas som att jag är på väg någonstans med det jag läser och att jag faktiskt kommer att ha nytta av det här i slutändan. Känner även hur allvaret andas mig i nacken och hur jag bör öva lite mer på riktiga vetri-grejer med hjälp av C&C, det är ju ändå snart bara ett år kvar tills jag ska kunna stå där på kliniken och leverera.

Herregud, jag måste öva.

Inga kommentarer: