torsdag 24 september 2009

wedding plans

Nu har vi en plan för vart vi kan gifta oss men jag tänker inte berätta om den för jag vill inte jinxa något. Är nämligen inte helt säker att det funkar.
Tror dock att det blir i augusti nästa år. Min bror ska gifta sig i början av juli så vi (och en del av gästerna) måste ju hinna hämta andan.

Dock står vi inför ett delikat mängd-problem. Min lista innehåller ca 100 personer som jag väldigt gärna vill bjuda. J's lista har ca 30 personer. Och vi kan inte riktigt komma överens där eftersom vi har så olika relationer med vänner. Jag har typ massa riktigt bra kompisar som betyder en massa för mig medan han bara har ett fåtal. Och J vill inte att det blir för stort och även om jag håller med så vill jag ju ändå ha med de som är viktiga för mig (och bara min släkt är ju typ 40 pers, de är ett skämt i mängd). J är orolig för att det blir för mycket gäster från min sida och att han kommer att försvinna medan jag inte tror att så blir fallet. Det är tur att vi har ett tag på oss och fundera och komma överens.

Men allt sånt här är så himla svårt. Ibland vill jag bara skippa bröllop med gäster och rymma iväg någonstans med J så vi kan gifta oss i hemlighet. Samtidigt är det så himla tråkigt och jag vill ju ha en kul fest med familj och släkt och vänner.

Och ibland när vi ska försöka fundera ut hur vi vill ha det önskar jag nästan att jag vore en sån där hybris-brud som planerat allt i detalj sedan barndomen. Eller att jag (eller för den delen J) vore lite mer intresserade av att fixa och planera ett bröllop. Vi vet ju ungefär men så fort man ska börja planera på riktigt så går luften ur oss. I-landsproblem? Jajamänsan.

Inga kommentarer: