måndag 28 september 2009

weekend

Var ute på ön och hängde med föräldrarna och fikade med systerdotter E. Kände att jag dels behövde lite qualitytime med mami och papi samt att det var längesedan jag var därute nu. Jag behöver komma dit rätt ofta, annars blir jag knäpp.

Att träffa E var som alltid kul. Hon kan vara en av de coolaste artonåringar jag känner. Trots att jag är moster och således partisk i frågan är jag grymt nöjd med hennes utveckling. Hon är cool men fortfarande med båda fötterna på jorden. Och har en analysförmåga som bitvis förvånar. Eller som J sa när han träffade henne första gången; "hon är ju klart smartast och mest mogen i det där sällskapet". "Sällskapet" var då hennes föräldrar, äldre bröder och lite andra lösa vänner och flickvänner till dem.
Dessutom ska hon bli florist och har lovat att göra alla fina blom-grejer till vårt bröllop och efter att ha sett hennes blommor som hon gjort innan är jag övertygad om att vi kommer att bli sjukt nöjda.

Hann inte riktigt med och njuta av ön eftersom jag sedan pluggade hela lördagen innan det var dags att fara hem till staden igen. Drack cava med bästa C på kvällen och även där var det alldeles för längesedan vi sågs.

Söndagen var slö med frukost på Vurma, bilutflykt till Sigtuna och indiskt och film på kvällen. Sedan gick vi och lade oss typ tio när vi höll på att dö av trötthet. Hur ofta händer sånt? Och hur ofta är man typ utvilad måndag morgon? Vuxendomen tar en ibland på sängen.

Inga kommentarer: