torsdag 17 september 2009

tillbaka som mig själv

Jaha, så var man tillbaka i den s.k. "bloggosfären" som sig själv igen. Lite mer oanonym men kanske lite mer mig själv. Och jag börjar inse varför jag lyckas upprätthålla detta bloggande längre och frekventare än någon dagbok.

Dels kan man se det man skriver i ett snyggt och lättillgängligt format och dels finns det ändå där ute i cyberrymden, tillgängligt för alla. Det är sällan "alla" som läser det jag skrivit, misstänker att jag har en extremt låg hit-rate på blogg-toppen eller vad nu populariteten mäts någonstans. Men ändå, några eller någon läser ibland och det räcker för att känna att man ibland bör leverera.

Men, framför allt, kan man byta format och plats när man känner för det. Och det är nog detta som tilltalar mig allra mest. Jag behöver förnyelse och variation eftersom mitt otåliga sinne annars sätter käppar i hjulet. Och, nu är det dags igen. Nytt format, ny blogg, nytt allt. Både för att mycket har ändrats sedan jag började skriva i den förra och för att den inte låg på mitt eget konto vilket skapade lite krångel.

Så, tillbaka på ruta ett, vi får se hur länge den här håller.

Inga kommentarer: