torsdag 27 september 2012

hela huvudet stormar

Behöver skriva men har för mycket som snurrar i huvudet. Och är för tillfället helt under isen och känner mig rutten, trött, illamående, på gränsen till förkyld osvosvosv.

Åkte söderut och jobbade i helgen. Var ensam på stationen från fredag morgon till måndag morgon pga alla andra var på konferens och det gick strålande. Var lite nervös pga inte jobbat på en månad men så fort jag kom dit så kändes allt som i somras. Och det var kul. Ingen stress eftersom jag kände mig varm i kläderna och ingen trötthet eftersom jag inte jobbat på en månad. Vilket bådar gott för framtiden som veterinär. I augusti var jag så trött att det knappt kändes kul (men sen kom lön för mödan den 25:e och allt blev bra).

Det bästa med helgen var att J följde med och att vi bodde på ett ljuvligt bed & breakfast bara några minuter från stationen samt att jag inte hade så mycket resor så vi hann med både tårtbuffé, långa frukostar och en långlunch med bästa E (som jobbade nästgårds) på söndagen.

Och på vägen hem måndag morgon stannade vi till i Järna och köpte världens godaste kardemummabullar på bageriet vid Saltå Kvarn. J blev noijig pga alla antroposofer som har röda hund så jag fick lugna honom med att jag inte bara är vaccinerad utan att blodprov även visat att jag har antikroppar mot sjukdomen.

Resten av veckan har varit en salig blandning av tjafs med min gamla handledare angående ett stipendium som jag fått och hon vill ha, en massa pyssel med papper och skolsaker och en röra i mitt huvud gällande nästa veckas förlossningsförberedande samtal på SöS. Försöker läsa på och fundera på allt men det är så himla svårt att få ordning på tankarna för det är så mycket jag är rädd för och undrar över. Är även sjukt nervös för samtalet och hur det kommer att gå och hur bm som ska ha samtalet kommer att vara.

Skulle testat vattengympa för gravida idag men var så trött och hängig att jag somnade i soffan så fort jag kom hem och vaknade alldeles försent. Ska planera in det bättre nästa vecka istället. Hade några sådana här dagar för ett tag sedan också och jag undrar om det inte är en förkylning som kommer och går och som jag aldrig blir riktigt bra ifrån pga graviditetens muckande med immunförsvaret?

Jag och J har i alla fall passerat en magisk gräns nu. I helgen köpte vi ett fårskinn till Trassel som hon kan ha och värma sig med när det är kallt ute. Och igår gick vi runt och tittade på lite kläder och saker och det slutade med att vi totalt spårade och köpte massa gylliga små kläder och saker. Och idag köpte jag lite till när jag var på Lindex.

Att köpa saker gör det hela lite mer verkligt (plus att vi kom fram till att det är ok att köpa en hel del trevliga saker om vi vill pga att vi sparar massa pengar genom att ärva barnvagn, babyskydd, säng, skötbord etc). Och nu är det snart bara två månader kvar och någon gång måste man ju våga börja planera (och ffa planera och förbereda om man inte vill hetsa omkring höggravid sista veckan och det orkar jag verkligen inte). Vi har ju varit lite fega på den punkten pga oron för att något ska gå fel men från och med nu känns det som om vi kanske kan börja få en känsla för det här att vi ska bli föräldrar.

Och som en del så riktigt har påpekat: att ta ut lite glädje i förskott har ju aldrig skadat.

Inga kommentarer: