måndag 29 november 2010

hemma och springa

Jag älskar att vara hemma och jag älskar att vara hemma med J. Att jobba/plugga/pyssla på varsitt håll men ändå tillsammans. Idag var en sådan dag och J fixade med någon jobbgrej och jag pluggade och pysslade.

Och jag sprang - för första gången på flera veckor. Bestämde mig för att det fick vara nog med slöandet och viljelösheten. Linnas träningsskola är sjukt bra hjälp på traven och även om jag inte alltid är så träningsovillig så kan jag behöva lite ass-kicking pepp för att orka/vilja.

Mitt problem annars är ju oftast att jag har så ont om tid och även det har Linnas tips hjälpt mot. Jag tänker - men det är ju bara en timme, det kan jag avvara. Och jag blir ju glad och sweet i kroppen av att träna och känner mig duktig efteråt. Och jag har inte så höga ambitioner - 2 gånger i veckan simma eller springa en halvtimma kan man fan stå ut med. Jag hoppas ju dock att jag ska hinna/kunna utöka lite sen men först - komma igång.

Och idag kom jag således igång igen. Ut i friska luften som snabbt förvandlades till luft med snö. Jag hade behövt goggles för att kunna se ordentligt men det var ändå sweet, trots kylan.

Nu smoothie och mackor medan jag läser bloggar.

Inga kommentarer: