söndag 28 november 2010

Och? Och!

Och nu har även vi lyckats skrapa ihop en del adventsstämning i form av ljusstakar och stjärnor och glögg och fudge. Dricker NK's lussete och putsar lite på en lampa som ska hängas upp i trappan. Sakta men säkert blir vårt hem lite mer komplett och fint och även mitt.

Och snön - det är så fantastiskt med snön att jag knappt är arg ens (fast jag är ju iofs sällan arg när jag är hemma och det är snö och allt är lugnt och fint).

Och ordningen - jag har betalt alla räkningar och stoppat allt i pärmar och sorterat in alla mina skolpapper i pärmar. Jag känner alltid ett nästan sjukligt lugn efter att ha styrt upp ordning bland mina saker.

Och världens bästa J står i köket och skär fudge och jag är så inihelvete glad att vi hittade varandra och nu ska vara ihop hela livet (det är ju i alla fall intentionen med att gifta sig).

Och jag inser nu att jag bara verkar löjligt lycklig och inte alls så arg som jag ville låta påskina tidigare i veckan. Det skulle kunna ha att göra med att jag bestämt mig för att skolka från skolan i morgon och således slipper åsynen av min klass.

Jag ska bara fortsätta att mysa och läsa klinisk kemi.

Inga kommentarer: