måndag 19 november 2012

det börjar arta sig

J tog sitt förnuft till fånga efter gårdagens frenetiska grävande i trädgården så igår höll han sig inne och gjorde klart Trassels walk-in-closet som gästrummets kattvind nu omvandlats till (med tillhörande led-belysning och röd matta på golvet). Under tiden sorterade jag alla tusen bebissaker som vi fått och som bara legat i högar efter framplockandet och tvättandet (vem visste att det gick att plocka isär en bilbebisstol i massa delar och tvätta typ allt?) så nu är det typ ordning bland det mesta. Vi måste fortfarande gå igenom alla kläder men nu är de i alla fall sorterande i storleksordning. Aaah, det är så sjukt mycket pyssel och saker - och då har vi inte ens gått hela vägen utan bara fått/lånat/köpt det allra nödvändigaste.

Hade även tänkt att leja bort storstädningen pga trött och gravid men fick ett ryck och började damma och fixa blommor i vardagsrummet och sedan när J städade bort sina högar i sovrummet dammade jag mig igenom där också och nu när de två jobbigaste rummen är klara kanske jag orkar ta resten också om jag bara tar en sak i taget. Var ljuvligt att lägga sig i ett nystädat sovrum som dessutom blev lite ommöblerat eftersom J fick ett ryck vid tio och monterade ihop spjälsängen. Inte gick den att ställa vid sängen som vi hoppats men nu står den i alla fall i vårt sovrum och väntar på att Trassel ska sova där. Tror att det börjar bli klart nu. Förutom lite mer städning, pyssel och lite saker som vi måste köpa så kan Trassel faktiskt få komma nu utan att det blir panik. Men jag hoppas verkligen att hon stannar därinne tills den tredje för jag vill gärna göra klart allt annat också och fixa lite mer med ex-jobbet. Och så är det ju den där bb-väskan som alla pratar om att man ska ha packad...

Nu är jag ute på Ön igen och ska hänga med mami som kommit hem och täcka båten och göra klart allt annat. Men först lite fika.

Inga kommentarer: