fredag 16 november 2012

full fart på Ön

Nu börjar saker och ting sakta gå mot sitt slut och jag kan bocka av några saker till på listan. Åkte ut till föräldrarna på Ön igår men det var bara papi där eftersom mami är i Tyskland och hälsar på sina kompisar. Det var dags att avsluta slipningen av vår segelbåt som ju blev lite försenad så jag passade brorson Molle medan Baggie bro slipade satan och blev helt blå/grön/annan-färg-som-vi-haft-på-bottenfärgen-de-senaste-30-åren.

Hängde med Yllet och hennes ungar vilket gjorde barnpassningen lite roligare men det ska erkännas att jag fler än en gång tröttnade lite och tänkte "gud vad det är tråkigt med små barn - vad har jag gett mig in på?". Hoppas dock att jag älskar Trassel så mycket att jag står ut med tristessen och otåligheten. Fick även lite mer kläder så nu har vi tre (3!) stora påsar att gå igenom. Och medan Molle sov hann jag sy och fixa och greja en massa i vårt rum och till Trassel. Har lite kvar men någon dag måste vi ju ut och tvätta och täcka båten också så jag får väl göra det sista då.

Dock tar ju allt tusen år trots att man jobbar på allt vad man har så när bro var klar med slipningen vid halv ett blev det ändå rätt stressigt eftersom det skulle ätas lunch och plockas ihop och köras pappor till tandläkaren och hinnas med snabbfika med Yllet igen innan jag skulle in förbi lilla stan och lämna slipmaskin och klocka. Fick sedan åka genom stan för att inte få hjärnblödning av trafiken på essingeleden och nu ska jag bara fräscha upp mig lite innan jag åker in till stan för att fira förlovningsdag med J på Le Rouge.

Inga kommentarer: