fredag 9 november 2012

veterinärkongress & ljuvliga vänner

Alltså, måste slå ett slag för mina underbara vänner i skolan (och Uppsala) och deras förmåga att lysa upp ens vardag med sin blotta existens. I onsdags var jag hos djurägare nummer två och pratade om projektet och även han var peppad. Kan nog bli bra det här om vi bara hittar fler gårdar.

Sedan åt jag lunch och fikade i evigheter med Josie innan vi åkte till ikea och tittade på gosdjursbeaglar och provade sängar. Sen tillbaka till skolan för möte med handledaren och därefter "inspirationskväll" för blivande veterinärer. Förutom sällskap av forna klasskompisen D (som numera huserar i klassen under oss) bjöd kvällen inte på mycket kul. Tråkiga mackor, sega små anekdotiska föreläsningar och dragplåster i form av Elizabeth Gummesson som skulle lära oss att "good är enough". Tror det säkert var bra för alla hetsiga veterinärstudenter i lokalen men jag som tillbringat typ tre år med att gå i terapi för att komma tillrätta med mina höga krav och stressen av att inte duga så kändes det som om hon sköt lite över målet. Har även lite svårt för alla dessa "coacher" med tveksamma utbildningar och "livserfarenhet" i bagaget som varit med om något "livsomvälvande" och nu vill "hjälpa andra". Jag går hellre till en traditionellt utbildad samtalsterapeut (vilket jag även gör) alt träffar en legitimerad psykolog eller psykiatriker om jag känner att jag har problem i mitt liv som jag inte kan hantera själv.

Sov över hos T (a.k.a. hjulet) och även om jag kom dit sent hann vi i alla fall prata lite över te och bullar innan det var dags för sängen. Skulle nämligen upp tidigt och äta frukost med min gamla Nv-bas kompis K som jag inte träffat på evigheter. Hon visste ju inget om något så vi hann knappt uppdatera oss på den knappa timmen vi hade till vårt förfogande. Vi bestämde oss för att boka in ett nytt möte innan den 3 december och kanske kosta på oss middag och en helkvälls prat för att komma ikapp.

Torsdagen tillbringades på veterinärkongressen där jag slölyssnade på diverse föreläsningar och samlade tusen reflexer till barnvagnen, tusen pennor till mamma och diverse andra varuprover och gratissaker som jag skyfflade ned i nya tygkassar med fina djurreklamtryck på.
Lyckades även mingla ihop med en person som stod på min "att kontakta-lista" vilket var urbra eftersom jag då slapp ringa och kunde stämma möte med honom direkt på fredag morgon.

Torsdagskvällen blev vin och pizza hos Maddi med flertalet ljuvliga från klubb cozy närvarande och när jag vid tolvrycket däckade i Ms säng var det med en enorm känsla av tillfredställelse (och lite längtan efter J). Det var alldeles för längesedan som vi umgicks så många tillsammans (och då var ju inte ens alla på plats).

Idag möte med lirare på svensk mjölk som ska fixa siffror åt mig till ex-jobbet, lite loitrande på veterinärkongressen och sedan långlunch med M, EK och N innan jag åkte hem till stan igen. Orkade till och med styra upp lite härhemma när jag kom hem men nu ska jag sjunka ned i ett djävligt varmt bad och skölja bort att min gravida kropp inte blev så nöjd med att traska omkring i två dagar.

Inga kommentarer: