söndag 11 november 2012

jobbar mest hela helgerna

Helt slut efter ytterligare en helg späckad med jobb inför deadline (eller jid som jag numera kommer att kalla det istället för det avskyvärda "att boa"). Efter ett sammanbrott lördag morgon som mest berodde på att J ville gräva ned sladdar i trädgården (inte min högsta prio) medan jag ville ta hand om den enorma högen skräp i hallen (inte Js prio pga att han inte "visste vad som låg där") gick allt nästan som på räls. Den gravida kvinnan vann och trots skammen i att nästan börja gråta tog vi först tag i högen vilket mynnade ut i tusen små projekt som under söndagen faktiskt avslutades med förberedelse inför att gräva ned sladdar i trädgården.

Har nu en släpkärra med saker som ska till soptippen (typ halva "högen"), en mycket finare trädgård som snart har belysning vid både vedbod och friggebod, ett mycket tommare hem och ytterligare vinklar och vrår där det är ordning. Små steg mot målet, stor tillfredsställelse.

Efter ytterligare ett bad nu ikväll (för att skölja bort att min gravida kropp inte heller var helt med på att det var en bra idé att släpa lastpallar, kratta och skyffla) och lite te har jag medan J jobbade i soffan läst ikapp mig på alla bloggar, kollat mailen och uppdaterat mig på vad som hänt i övrigt på internet. Nu ska jag sova.

Inga kommentarer: