tisdag 6 november 2012

pedanten

Har jobbat satan mot deadline sedan igår. Nu är min kattvind minutiöst städad och det är sjukligt bra ordning på alla mina kontorssaker och papper. Det enda som haltar är en hög med skolpapper som måste gås igenom men den ligger prydligt gömd i ett skåp så den kan gott ligga där något år till.

Sorterar och städar och tvättar och pysslar mig sakta igenom husets olika vinklar och vrår. Vill kunna känna den här tydliga lättnaden och det här ljuvliga lugnet av ordning och reda den dag vi sitter där och har blivit föräldrar. Vill inte ha en massa ogjorda saker kvar som gnager och skaver (är ganska pedantisk av mig ibland).

Vill dessutom ha hunnit någon vart med ex-jobbet så i morgon ska jag fräsa till Uppsala och träffa en till djurägare och därefter gå på veterinärkongressen som huserar på universitetet på torsdagen och fredagen. Brukar alltid ge något (om inte annat har jag lovat min mamma att hämta tusen reklampennor).

Inga kommentarer: