måndag 5 november 2012

trassels födelsedag...

...blir troligen den 3 december. Samma födelsedag som min äldsta systerson och en måndag efter första advent. Det tråkiga med att hon inte får ha en helt egen födelsedag i släkten göms bakom det faktum att det i övrigt känns som en utmärkt dag att få barn på (om hon nu - gud förbjude - inte vill smita ut tidigare förstås).

Vi har fyra veckor på oss att göra allt klart. Sedan har vi en helg på oss ensamma att förbereda oss på att få barn. Och förhoppningsvis hinner vi adventspynta och baka julsaker och se till att allt är helt mysigt och bra så att vi bara kan vara hemma och mysa ända fram till jul med vår sprillans nya bebis (som givetvis kommer att vara ursöt och magnifik och ge oss en lagom utmaning och massa kärlek).

Och när det sedan är andra veckan i januari har det gått en månad och då hoppas jag att vi vant oss vid Trassel så mycket att jag inte dör av skräck när jag måste ta hand om henne helt ensam under vardagarna. Jag hoppas även på att komma i någon form av snygg och välsittande balklänning eftersom jag tar examen strax därefter.

I övrigt har vi som vanligt ägnat helgen åt att "boa" som det så fult kallas. Vi ser det mer som en sporre att överhuvudtaget bli klara med saker som legat på hold sedan tidernas begynnelse. Nu har vi ju en riktig deadline att jobba mot.

Inga kommentarer: