onsdag 10 oktober 2012

50 saker om mig

Hittade en enkät via Emelie a.k.a. popmorsa som jag roade mig med att fylla i idag. Och ja, några av frågorna kändes lite tveksamma men skitsamma - här är den (rubriken var från början 50 superintressanta saker med mig men jag tyckte nog inte att det var såå intressant).

1. Vad heter du?
Liza.

2. Vad kallas du för?
Massa olika men inget jag vill dela med mig av här.

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Liza.

4. Vad gör du just nu?
Sitter på ett fik och försöker plugga samt har precis fyllt i ett veterinärintyg från i somras (har gjort ngn nytta iaf).

 5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Ligga på någon form av spa-hotell och få massage med J bredvid och en massa ledig tid framför oss. Inte vara gravid.

 6. Vad har du på dig?
Rosa converse, gråa, tighta manchester mamma-jeans från H&M, linne och svart långärmad tröja. Inte särskilt fancy men helt ok.

7. Vad har du gjort idag?
Suttit på ett annat fik och stirrat ut i luften och haft ångest över Trassels födelse samt försökt bestämma mig för hur den ska gå till. Ätit lunch med J.

8. Vad var det roligaste med din dag?
Den har ju inte varit särskilt kul. Hoppas på en trevlig kväll i soffan med J, te och en konstruktiv diskussion kring hur vi vill ha det när Trassel föds. Borde nog köpa choklad för att det ska bli lite godare.

9. Vad var det tråkigaste med din dag?
Att jag vaknade med ett svart hål i bröstet och kände mig som en urholkad zombie pga trötthet och ledsenhet.

10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Se spa-hotellsönskan ovan + djävligt god mat och champagne (saknar det väldigt mycket). Och lyxiga sängar och megastor frukostbuffé. Och tid. Vill bara ha tid och ledighet med J. Men samtidigt som vi var på spa-hotellet skulle det ju inte skada om någon storstädade vårt hus, förberedde allt för Trassels ankomst + renoverade källaren och badrummet. Och fixade klart trädgården.

 11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
Bord, stolar och typisk vurma-inredning pga sitter på ett vurma-fik.

 12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
 Höger.

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Hur man har det ibland.

 14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du?
Jag gillar alla årstiderna och tycker att det är en av de bästa sakerna med Sverige. Och ofta byts de ju ut ungefär lagom tills man tröttnat…

 15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Julen. Massa presenter till ALLA, massa goda saker och ljus och allt är mysigt och man får vara med alla man tycker om.

 16. Beskriv den perfekta outfiten?
Den varierar efter mitt humör men är ofta ganska nöjd i ngt litet svart och med massa smink och glitter. Alt annan festlig outfit.

 17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
Trekvartsbyxor och foppatofflor och typ allt annat som folk från vischan tycker är ”fint och fräsigt”.

 18. På tal om mode, din favoritbutik?
NK - mest för att de har en massa bra och lyxigt i en trevlig miljö. Dock satans dyrt så det är ju inte alltid man handlar en massa där. Och alla andra små mysiga el lyxiga el trevliga butiker med personlighet som inte är en stor kedja.

 19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Varierar. Just nu allt som är mjukt och snällt och når runt magen utan att man ser tråkig och gravid ut.

 20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
Jag var ganska nöjd på mitt bröllop. Och andra gånger man är lite sådär extra piffigt uppklädd och fin. Gillar att klä upp mig eller klä mig extremt på ngt sätt.

 21. Favoritplagg på en man?
Det beror ju på mannen men jag gillar verkligen när J har en ny krispig skjorta med några bra byxor till vilket har förvånat mig en del pga aldrig gillat skjorttypen förut. Eller när vi ska på fest och han har sin ursnygga bröllopskostym på sig.

 22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Meh, det spelar väl ingen roll, konstig fråga. J är ju dock svensk och den enda jag föredrar men det säger väl inget om nåt.

 23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådrar etc.
Självklarheten som det innebär att vara man i vårt samhälle men det är ju inte direkt en egenskap. Och bygger dessutom på ojämlikheten och det är ju trist.

 24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Öh, tråkigt. Men J gör trevliga saker lite nu och då, det är bra.

 25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Ingen aning. Kan vara att ha burit Trassel i min livis – kanske inte det mest romantiska men lätt den största uppoffringen och det är väl romantik i sig.

 26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
Se spa-hotellsönskan ovan. Och tid. Och att få köpa lite önskekläder som jag inte riktigt kommer mig för pga lite för dyrt.

 27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Ganska mycket olika skräpsaker, kan ej välja en enda.

 28. Cola eller fanta?
Cola mest, ibland Fanta.

 29. Choklad eller sur/salt godis?
Choklad. Alltid.

 30. Sallad eller McDonalds?
Sallad.

 31. Myskväll eller utekväll?
Ja, myskväll är man ju lite trött på just nu va? Skulle gärna ha en helkväll ute med champagne, klubb och kokain men nejdå – här ska det bäras runt på bebis…

 32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Går inte. Men kärlek är viktigast, sex kan man ju alltid fixa på egen hand.

 33. Pengar eller kärlek?
Alltid kärlek men pengar skadar ju inte.

 34. Tåg/buss eller bil?
Tåg är mitt bästa, särskilt nattåg. Ska åka nattåget till Narvik ngn gång. Men bil är ju djävligt smidigt, ffa på kortare sträckor och om man ska ha med sig massa skit. Älskar dock all kollektivtrafik.

 35. Bloggy eller twitter?
Båda. Kräver olika och passar olika.

 36. Tv eller dator?
Dator.

 37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
Vet inte, har inte sett en vettig film på evigheter och tror inte på någon av de ovan.

 38. Roligaste fyllehistoria?
Orka komma ihåg och återberätta.

 39. Pinsammaste fyllehistoria?
Det var ju ingen höjdare att hamna på akuten för spritförgiftning på skolasvlutningen i sjuan… Men jag var ju å andra sidan bara 13 år.

 40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Klubb cozy, J, min bror, alla mina vänner från olika delar av livet etc etc etc.

 41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Förlossningen. Att de jag älskar ska dö. Att ngt ska gå dåligt med Trassel.

 42. En vacker mening som har fastnat hos dig?
"Let no one think of me as humble or weak or passive... let them understand I am of a different kind, dangoerous to my enemies, loyal to my friends"
Ur Medea

43. Dra ett skämt?
Ingen skulle förstå utom mina nära och kära. Jobbar bara med internhumor.

 44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider/universitets tider?
Gymnasiet – alla tusen timmar på alla söderfik när man pratade i hundra år och rökte sönder sig och drack kanelte.
Universitetet – alla tusen timmar som svetsat oss i klubb cozy samman till en enhet som är som en familj. Alla förfester och allt härj och häng där vi druckit vin och hängt och pratat.

 45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet?
Alltså, var ganska deprimerad va? Men att öht gå på mediagymnasiet i Nacka Strand var ju skrattretande bara det.

 46. Någon som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet?
Karriär? Pluggat ordentligt? Gjorde dock inget pga deprimerad?

 47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Segla runt en massa på jorden, få en familj med J, flytta ut till havet igen, få ett bra, fast jobb som veterinär.

 48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
BÖRJA SKRIVA PÅ EX-JOBBET NGN GÅNG!!!
Styra upp en massa saker i hemmet och förbereda för Trassel.
Köpa mera fina nagellack.

 49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Älskar ganska många delar men särskilt slutet på Human Traffic. Älskar även sjukt mycket från Skins och Sugar Rush men svårt att välja.

 50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
Det ingen vet ska nog ingen heller få veta.

Inga kommentarer: