onsdag 24 oktober 2012

hopp om livet igen

Det känns som om livet kanske är på väg att bli lite ljusare ändå. Har lyckats styra upp en massa saker och jobba undan alla papper och små måsten som låg och skräpade överallt. Och jag har energi nog att ta tag i saker som tvätt och mat och planering. Känner mig som om jag återuppstigit från de döda.

Jag mailade till min handledare i måndags och kröp till korset med mitt bristande engagemang. Sedan messade jag igår när hon fortfarande inte svarat på mitt mail varpå hon ringde upp och hade dåligt samvete för att hon inte gjort så mycket gällande ex-jobbet. Passade dock mig prima så vi hade lite dåligt samvete tillsammans och sedan gjorde vi en plan för veckan och ska sen höras på fredag. Har gjort över hälften av mina uppgifter så nu känns allt ok igen gällande ex-jobbet.

Har även gått igenom frysarna och börjat tina tusen kilo kött som ska bli grytor, köttfärssås och chili con carne som ska frysas in i lagom portioner för att underlätta livet när Trassel är ute. Som min brorsa sa häromdagen "man ville ju typ inte ha bebiskläder och blommor - matlådor hade varit bättre". Och igår var jag och J på en föreläsning om amning som var helt ok och på vägen hem handlade vi en massa basvaror som ska hjälpa allt detta kött att bli mat. Så nu är det bara att börja laga mat på löpande band.

Men först ska jag utnyttja det faktum att solen kommit fram genom att åka till Hagaparken och promenera med brorsan och hans unge. Och sedan ska vi fika i fjärilshuset. Lyxdag.

Inga kommentarer: