onsdag 17 oktober 2012

möten möten möten

Var hos ordinarie bm idag och allt var bra med värden och hjärtljud osv. Dock lite jobbigt när jag refererade till "djävla antroposofer i Järna som vägrar vaccinera sina barn" och hon ba "ja, vi är ju såna där antroposofer så jag vaccinerade inte mina barn förrän de var ett och tre år". Fast sedan diskuterade vi vaccination och en massa annat och jag tycker verkligen om vår bm. Hon är så redig och snäll och förstående. Sa att hon inte fick sluta jobba på flera år eftersom vi vill komma tillbaka till henne nästa gång vi ska få barn.

Vi pratade även lite om kejsarsnittet och att vi inte fått datum än pga inte träffat läkare men hon lugnade oss med orden "det kommer att gå bra, ni har ju stött och blött allt flera gånger - om inte du ska få kejsarsnitt så vet jag inte vem som skulle få det".

Nu ska vi tydligen börja gå dit oftare - typ varannan vecka - så det är ju skönt att vi inte ska till SöS så mycket mer. Alla dessa "möten" (som J kallar dem) hackar ju upp dagarna och gör att man inte får någon ordning på något. Men nu om två veckor är det först möte med läkaren på SöS och sen med ordinarie bm och sedan hoppas jag att det bara är några möten kvar med bm innan allt är klart. Vill dock gå hos vår bm alltid eftersom hon är så trygg och snäll.

Inga kommentarer: