torsdag 25 oktober 2012

oro

Igår var vi inne på förlossningen på SöS en sväng på kvällen och kollade till Trassel. Hon rörde sig och så men jag tyckte att ho kanske rört sig lite mindre sedan i tisdags kväll och ju mer jag funderade på det desto mer orolig blev jag så då ringde vi till sjukhuset och de sa att vi skulle komma in och kolla allt för säkerhets skull.

Kände mig väldigt löjlig men alla där var så snälla och sa att man aldrig var besvärlig och att man skulle ta minsta oro på allvar. De mätte Trassels hjärta under ca 20 min och allt såg bra ut och efter en lång väntan kom en läkare och gjorde ett ultraljud. Även det såg bra ut så då kändes allt bättre. och när vi kom hem började Trassel böka runt lite mer som vanligt så då kändes allt bra igen.

Det är en sådan satans lyx att bo i Stockholm och ha nära till sjukhuset och att bara kunna få komma in så där och kolla upp att allt är bra. Och att ingen ifrågasätter oron utan bara är snälla och hjälpsamma och bjuder på varm choklad. Älskar Södersjukhuset.

Nu ska jag laga tusen kilo mat och skriva lite ex-jobbsgrejer och kanske ta en promenad i solen.

Inga kommentarer: