torsdag 18 oktober 2012

månadens ex-jobbsblogg

Inspirerad av min kompis Josie skrev även jag en ex-jobbsblogg som perfekt sammanfattar de senaste veckornas vardagsliv:

Jag är ju registrerad på kursen och allt men min handledare har förut varit upptagen med ett "EU-projekt" och nu vågar jag inte maila henne och fråga hur det går pga inte lyft ett finger på 3 v. Efter att ha bråkat med mitt gamla ex-jobbspossy och gjort en ny massiv stipendieansökan är alla mina krafter slut och därefter gick energin åt att ha samtal om förlossningssätt på SöS och att skriva ett livintyg till en hundägare som jag hade i somras (aggressiv hund med cushing - avl).

Nu är jag mest deprimerad och sitter hemma i huset och stirrar på högar med damm och skräp. Känner ingen som helst lust att "boa" - vill bara ha skiten klar tills ungen kommer. Sover ca 30% av dagarna, har ångest för att jag inte ex-jobbar 30% och resterande tid försöker jag göra något "nyttigt" eller roligt men det slutar oftast med att jag gör samma sak som hemma fast på ett fik. Jag börjar till och med sakna klinikårets "rutiner" och då är det illa.

Liten tröst: har inte gått upp så mkt i vikt trots att jag äter bullar varenda dag.

Inga kommentarer: