onsdag 31 oktober 2012

terapi och ut till Ön en sväng

Har ju varit lite låg ett tag och ringde därför till terapeuten för att få en tid. Och som vanligt är det som att bara vetskapen om att jag ska dit får mig att tänka lite mer och bearbeta saker så när jag väl sitter där är det mest en massa prat och så känns allt rätt bra efteråt.

Hon sa dessutom något som jag tänkt på sedan dess - att jag verkar vilja involvera J väldigt mycket i Trassel och att det är viktigt för mig att det är vårt gemensamma projekt. Och det stämmer ju väldigt bra. Jag hade aldrig skaffat barn ensam, hade aldrig orkat med det här om inte J hela tiden funnits bredvid mig och varit glad och peppande. Hade aldrig velat ha barn om jag visste att det skulle vara jag som måste vara hemma i flera år för att vårda detta nya liv.

Detta sa hon apropå att jag berättade att vi fått brev från SöS och att jag trodde att det var snittdatumet och därför väntat med att öppna brevet pga att jag ville att J skulle vara med eftersom det blir Trassels födelsedag.

Terapeuten finns ju i lilla staden så jag passade på att åka ut till Ön för att vara lite med mina föräldrar på kvällen. Träffade även Y som gav oss två enorma kassar med bebiskläder så nu tror jag inte att vi behöver köpa några fler kläder förrän Trassel är typ 4-5 månader. Härligt. Älskar att återanvända och att få vara en del i ett kretslopp. Nu måste vi bara göra plats för alla dessa kläder hemma också men det får nog bli helgens projekt.

Imorgon ska jag äntligen göra nytta med examensarbetet genom att åka ut till lite gårdar med min handledare och prata med djurägare om projektet. Tror det blir väldigt bra.

Inga kommentarer: