onsdag 2 januari 2013

2012

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Jag jobbade som veterinär för första gången. Det var inte så läskigt som jag trodde även om jag ibland vill dö av trötthet och hade hjärtat i halsgropen.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, min kompis Y fick en son i våras. Och jag fick precis veta att en av mina bästa vänner ska ha sitt andra barn nästa år. Annars var jag mest i sällskap av idioter i min klass som också födde barn nu under hösten och givetvis skulle prata graviditet etc med mig trots att jag hatar dem.

Dog någon som stod dig nära?
Nej, som tur är inte men jag har varit så rädd att min pappa ska dö och aldrig hinna se Trassel eller vara med på min examen.

Vilka länder besökte du?
Kroatien med J. Välförtjänt semester.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Mera tid att leva och umgås med familj och vänner. Mera hälsa och lycka till de jag tycker om.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Den 3 december när vår dotter Trassel föddes.

Vad var din största framgång 2012?
Att jag klarade skolan och jobbade som veterinär trots att jag var gravid och mådde illa som satan hela första delen av graviditeten. Att jag gjorde bukpunktat på en häst i fält alldeles själv och räddade ett föl. Att jag tjänade en massa pengar.

Största misstaget?
Att jag inte njöt mer av graviditeten utan bara jobbade och fixade. Att jag inte förberedde mig mera mentalt på Trassel. Att jag valde fel handledare till mitt ex-jobb till en början.

Bästa köpet?
Alla söta kläder till Trassel och upprustningen av vår segelbåt.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, Trassel och bensin.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jobbet och att bo med E hela sommaren. Att Trassel kom ut och var en frisk och enkel bebis. Mina kompisar i skolan och vår facebooksida där vi kan umgås trots att vi inte kan ses.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Strövtåg i hembygden med Mando Diao.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och. Går oftast upp och ned men har nog ändå varit mera glad. Saker och ting har ändå gått bra.

Vad önskar du att du gjort mer?
Umgåtts med familj och vänner, seglat och skrivit mer.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Pratat med idioter.

Blev du kär i år?
Ja, i Trassel, J och alla mina vänner.

Favoritprogram på TV?
Hinner typ aldrig titta på tv men jag streamade Gossip girl och tittade ibland på "På spåret" med J.

Bästa boken du läste i år?
Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Stordjurs-, häst- och smådjurs-vademecum.

Största musikaliska upptäckten?
Allt möjligt. Gillar nya låtar hela tiden.

Något du önskade dig och fick?
En frisk dotter och ett välbetalt sommarjobb.

Något du önskade dig och inte fick?
Blommor och överraskningar samt svindyr hudvård från Decleor (den köpte jag själv istället).

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Mådde illa hos mina föräldrar.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att försäkringskassan inte gjort så mycket fel och varit så ineffektiva att jag inte får någon ordentlig sjukpenning förrän i höst.

Vad fick dig att må bra?
Segling till Norrpada, att sitta ensam i veterinärbilen och lyssna på P1, mina vänner och min familj. Att många djurägare verkade uppskatta mitt arbete i somras.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen, är sällan sugen på kändisar.

Vem saknade du?
Min mormor och alla mina bästa i klassen som jag inte träffat lika mycket nu under hösten.

De bästa nya människorna du träffade?
Trassel.

Mest stolt över?
Att jag jobbade som veterinär för första gången. Att jag klarade av graviditeten och förlossningen trots att allt var jobbigt och att jag stod på mig och valde att föda med planerat kejsarsnitt. Det gjorde att allt blev bra med Trassel.

Högsta önskan just nu?
Att alla jag älskar ska få vara friska och må bra och att min pappa ska leva så länge som möjligt och så länge han har ett bra liv och mår bra. Att allt ska gå bra med Trassel. Att få ett bra och kul jobb som veterinär.

Inga kommentarer: