torsdag 7 april 2011

UPP-ARN-STO

I dag vid fem-tiden hade jag precis bestämt mig för att åka tåg hem och krama J istället för att åka buss direkt till föräldrarna. Det visade sig ju vara lite utav ett epic fail såhär i efterhand.

Det var nämligen strömavbrott på Stockholms Central och inga tåg gick öht. Fick ett utbrott men gick hem till Josie och fikade som tröst. Vid kvart i sju står det att problemet är löst och att det ska gå ett tåg vid 19:10. När jag kommer till stationen är ALLA tåg inställda och enda trösten är att det kommer ett upp-tåg forsande med sikte på Upplands-Väsby. Får sedan hoppa av vid Arlanda för att casha in en gratis-biljett till Flygbussarna och vid nio kan jag så äntligen knalla hemåt från tunnelbanan.

Där fick jag för att jag ville åka hem och kramas.

Inga kommentarer: