måndag 16 maj 2011

kalvröra

Var med och kastrerade sjutton kalvar idag varav jag fick göra typ hälften helt själv. Man har ju fått lite rutin på masch-tängerna nu så att säga. Och jag känner  mig sjukt mycket duktigare nu än igår.

Är så skönt att då och då få känslan av att man kan klara av att göra något själv. Eftersom det är det man ska om typ ett år.

Det är ju lite roligare att åka med en veterinär själv än att hasa runt i grupp på skolan. Då får man i bästa fall kastrera en fjärdedels kalv själv.

Ska dock tillbaka till skolan i morgon och har då dessutom jour men med två femmor. Är lite orolig för att det blir sjukt trist och jag inte får göra något för att de går en klass över mig.
Hoppas ju på en saftig dystoki men då kommer femmorna ba "men vi ska jobba i sommar så vi måste få rota ifred". Aargh.
Tänker då iofs kontra med "troligt att jag någonsin stöter på en dystoki eva' again innan jag ska jobba om ett år eftersom vi har typ minus 3 veckor ambu så undan med er". He he he.

De kan ju i och för sig vara jättetrevliga och dela på allt och så äter vi kakor på kvällen när vi kommit hem.

Inga kommentarer: