måndag 23 maj 2011

utmattad

Har nu samlat ihop mig gällande skolan och tagit med mig allt nödvändigt hem (det blev en djävligt jobbig ikea-kasse att släpa på tåget).

Var trött och dan på 30-årsfest i fredags och sedan på halvtrist men fint bröllop i lördags (finast var dock jag i ny klänning som bästa J köpt åt mig). God mat var det också (på båda tillställningarna).

Var en aningens bakfull både lördag och söndag och det kan hända att en ev pms har börjat smyga sig på. Fick sammanbrott båda dagarna för att J beefade med mig (både i onödan och i nödan) och idag peakade sammanbrotten till en vulkan. Alltså, jag orkar inte på riktigt.

Måste plugga som en dåre och försöka få lite ordning på smådjursmedicinen men jag orkar inte. Är totalt utmattad, omotiverad, post-ledsen och har då ev fått en släng av pms.

Min enda räddning kanske är att jag fått en liten pärm med sammanfattningar om smådjur från min bästis som gick vet-programmet long time ago. Har även sopat ihop lite random sammanfattningar som jag hittat på skolans datorer samt gamla tentor.

Tentan är massiv och jag har en vecka på mig. Återigen - jag orkar inte (men inget kommer ju att bli lättare så det är väl bara att bita ihop).

Inga kommentarer: