fredag 13 maj 2011

no more smådjur

Sista dagen på smådjur ever idag dåra.

Ganska skönt att det är över men GANSKA LÄSKIGT att det typ är allt jag kommer att ha på smådjur. Hoppas ingen kommer till mig och ba "min hund har diarrée - vad kan det vara?". Har alltså ingen aning i så fall. Måste dock lära mig tusen saker till smådjur-tentan så man kan ju hoppas att en del fastnar för alltid.

Å andra sidan klarade jag ju av att kastrera en honkatt med bravur där i början och det känns ju skönt med tanke på att det mest är sådana smådjurssaker jag kommer att göra när jag blir klar (typ på bondens köksbord hehe).

Veckan höll däremot på att sluta i katastrof eftersom det är för lite platser på ambulatoriska där jag ska vara nästa vecka och vår studierektor föreslog att jag och två till skulle hänga på smådjur och prata hud hela måndagen. Fatta ångesten.
Mailade dock tusen gånger och hetsade mig till att få åka med min bästis storasyster som är distriktveterinär istället. Much better.

Nu är det ljuvlig helg och ikväll ska vi på middag hos ett par där frun i lägenheten varit hovis på Pontus. Jag förväntar mig således storverk i köket.

Inga kommentarer: