söndag 7 april 2013

misär och planering

Har haft en misärhelg där jag och J bara bråkat och tjafsat och jag har varit ledsen hela tiden och jag orkar inte med att bråka hela tiden. Särskilt inte nu när jag redan är ganska ledsen över allt. Orkar egentligen inte gå in på några detaljer men det är mycket med Trassel och hur våra liv ser ut och hur vi ska få allt att gå ihop och hur vi ska kunna hålla sams nu när vi är en riktig familj och inte bara två vuxna. Det är ju fan skitsvårt.

Vi har i alla fall bokat in en tid för parterapi och bett Js mamma vara barnvakt då så om några veckor får vi förhoppningsvis lite hjälp på traven. Ett problem har vi dock redan prövat att hitta lösning på nu direkt. Vi har planerat våra veckor mycket mer i detalj och kommit överens om hur ofta vi ska tvätta och städa och handla och sånt. Vi har även bestämt hur vi ska vara lediga och när jag ska ex-jobba osv så att vi får struktur på våra veckor fast jag inte har några fasta tider. Så imorgon till exempel ska jag ex-jobba järnet hela dagen utom när vi ska till BVC och väga Trassel klockan 10. Och på tisdag har jag och Trassel spädisgrupp på förmiddagen och då är J ledig.
Vi åkte till och med till Skärholmen och köpte en familjealmanacka och förde in allt i så nu har vi struktur på vardagen och ska prova detta ett tag och sedan utvärdera. Jag som tycker om planering är givetvis i sjunde himlen - hoppas bara att det funkar bra för oss också.

Köpte även en bok som heter "Ge plats för familjen" och som handlar om familjerelationer och om när man får barn etc. Verkar bra och kanske kan ge några tips hur man ska få ihop livet som familj. Gud ska veta att vi behöver det.


Inga kommentarer: