lördag 6 april 2013

Trassels fadder

Tillbringade gårdagen med E - världens bästa E som jag bodde med förra sommaren. Jag och J frågade igår om hon vill bli fadder åt Trassel och hon blev jätteglad och rörd och sa ja. Då blev vi glada för vi har funderat lite på det där med fadder och J hade inga vänner eller släktingar som han tyckte passade och jag har massa vänner och släktingar som är bra men det har alltid funnits något litet aber med varenda en.

Vi valde E för att J tycker väldigt mycket om henne och tycker att hon är trevlig, hon är en av mina bästa, hon bodde med Trassel hela förra sommaren och har liksom varit med "från början" + att hon var den första som träffade Trassel på sjukhuset eftersom hon kom och hälsade på redan på BB. Och redan där visade hon rätt kvalitéer genom att ha med sig söta och trevliga presenter.
Jag tycker nämligen att en fadder ska vara precis sådan - gärna hänga med och skämma bort lite extra. E har ju dels god smak och kommer troligen ge trassel små fina saker lite nu och då + att hon inte har några egna barn än (och inte vet i nuläget om hon ens kommer att få/vilja ha några egna) och således kan strössla extra uppmärksamhet på Trassel. Och hon är lojal och kommer att komma ihåg Trassels födelsedag eftersom hon själv är född i början av december.

Nu ska vi bara komma på ett bra datum för namnfest också. Vi vill ju inte döpa Trassel eftersom jag inte är med i kyrkan och J inte tycker att det är viktigt och vi vill att hon ska kunna välja själv sedan. Men det är ju ändå kul med någon form av ceremoni och fest för att fira att hon är här och visa upp henne för släkten och eventuella vänner.

Inga kommentarer: