fredag 14 maj 2010

detta evinnerliga fixande

Det tar så sjukt lång tid att fixa saker. Hela dagen igår fixade jag. Tvättade, pysslade, städade och förberedde saker inför resan och ringde samtal och internetade och avslutade med att fixa lite på mig själv (typ tvätta håret). Ex-kombon kom på middag och bröt av det hela genom att tvinga oss att dricka urgott vin, tjuvröka samt lägga kaffe och choklad överst medan vi umgicks.

Löste även ett mycket roligt problem som jag inte kan skriva om här än men som krävde viss detaljplanering. Nu är allt snart perfekt uppstyrt och jag kan luta mig tillbaka och se frukterna av mitt arbete.

Idag sov jag lite till innan jag fixade mera och åkte in till det s.k. city för att äta lunch med världens bästa bror på hans skola. Sedan promenerade jag in till NK och Gallerian och utförde ärenden och handlade lite saker inför resan.
Hamnade dock i ett dilemma på The Shirt Factory där jag skulle köpa presenten som Jonas gett mig på födelsedagen men som inte fanns där då. Det var en skjorta som är sjukt fin men ganska lik en annan jag precis köpt på H&M. Hittade då en annan skjorta som var lika fin fast lite annorlunda i färg och modell. Kunde inte bestämma mig och för att komplicera det hela ytterligare provade jag en tjocktröja som var hur mysig som helst men egentligen alldeles för dyr. Försökte ringa och få råd av J men såklart han inte kunde ge några över telefon eftersom han inte såg kläderna.

Det slutade med att jag frågade om öppet köp och de hade 30 dagars vilket gjorde att jag köpte rubbet för att ta hem och rådfråga J + övertala honom att ge mig tröjan istället för skjortan eftersom jag egentligen behöver en tröja mer än en skjorta eftersom jag precis köpte en skjorta på H&M. Jag jobbar nämligen med ett plagg i taget - har jag en skjorta tycker jag typ att det är slöseri att köpa en till. Lite weird men ganska miljövänligt. Och jag vill verkligen inte köpa en massa kläder i onödan, jag försöker stå över sådant nuförtiden.
Risken är väl dock att jag bara lämnar tillbaka en skjorta och hamnar lite närmare ruinens brant. Bröllopet kan mycket väl vara droppen hehe.

Men nu: packa det sista och fixa lite till. Plocka ihop J's bitar (han har precis gått sönder av trötthet eftersom han sliter i källaren 24-7) och lasta in i väskan. Ta tunnelbanan som går 04:06 hemifrån (helt jobbigt sjuk tid) för vidare transport till Arlanda och Mallorca.

Väl framme: en veckas charter med familjer, småbarn och Bamse-klubb. Kan bli mitt eget privata helvete men kan också bli riktigt nice. Rapport kommer om en dryg vecka.

Inga kommentarer: