onsdag 12 maj 2010

träd och hästar

Kom hem från en fullspäckad skoldag till ett fällt träd i trädgården samt en utlovad grillmiddag som skulle lagas asap. Min mor och hennes kompis V var här och utförde stordåd (d.v.s. fällde en tall som annars skulle krossa vårt blivande trädgårdsland). Som tack hade jag lovat grillat, vilket det blev. Fick även lite andra trädgårdstips efter kaffet och jag önskar att jag kunde lägga allt åt sidan och bli trädgårdsmästare på heltid för ett tag.

Jag har nämligen blivit mycket besatt av att styra upp vår trädgård från rätt trist till lättskött och urmysig. Det kommer att ta ett tag eftersom jag har så inihelvete mycket andra järn i elden men mami säger att buskar ändå trivs bäst om man planterar dem på hösten så jag känner ingen stress (särskilt inte efter min gg-terapi).

Hade övningar som handlade om att klämma på hästar nästan hela dagen vilket var trevligt. Inser mer och mer hur mycket gratis jag har av att vara f.d. hästflicka samt examinerad hästskötare. Tänk om jag aldrig hade petat på en häst innan jag började, så himla mycket mer jag skulle vara tvungen att lära in.

Insåg dock under dagens övning i kött-identifiering att hel-hästen kommer att vara ett minne blott när jag kommer tillbaka efter semestern. Idag hann vi gå igenom hals och framben men bakdelen var typ intakt och jag vägrar åka dit på röd dag och stå och skära upp allt på egen hand (jag hatar att dissekera). Och när jag kommer tillbaka nästa måndag kommer hästen sedan länge antagligen vara både halvruttnad och destruerad.

Och denna semester sen. Vi skulle ju åkt till Cypern i slutet på april men det askade ju inne så nu har det bokats om. Det blev en vecka på Mallorca istället och trots att jag lamt försökte flika in att vecka 19 var sjukt mycket bättre än vecka 20 för mig och min skolgång ville ingen riktigt lyssna. Och eftersom jag inte betalar ett öre av resan själv så är det bara att gilla läget.

Men jag vet inte, Mallorca + att jag missar två obligatoriska moment - är inte direkt sjukt peppad. Även om jag gillar och bada.

Inga kommentarer: