fredag 7 maj 2010

long ago as usual

Alltså, nu är det på riktigt sådär längesen. Och så längesen att jag inte ens vet vad som är poängfyllt att uppdatera. Jag har ju precis hunnit läsa ikapp några av mina favvo-******* och det brukar ge mig flow att skriva men bevisar egentligen bara att jag inte ens hunnit sitta ned och läsa.

Jag är i alla fall officiellt klar med mitt kandidatarbete angående det fascinerande ämnet hydroperikard hos katt. Är numera proffs på katthjärtan som säckat ihop p.g.a. vätska i hjärtsäcken (ordvits not intended) och eventuellt lite godare vän med min handledare än vad som känns bekvämt (läs: jag är kvinna och yngre) men whateva, kan ha nytta av det någon dag.

Hade även mittfest för att fira att vi numera bara har hälften kvar. Hade antagligen känts bättre om min mage inte varit enormt uppsvälld och gjort ont och krävt hemgång redan vid tolv. Behållningen kan anses vara att ha fått ur sig några sanningens ord till irriterande och inskränkt idiot i min klass som ständigt koketterar med provocerande uttalanden av smyg-rasistisk och -sexistiskt typ. Han gav inte sken av detta på plats men blev uppenbarligen så sårad att han deletade mig som vän på facebook (haha) vilket å andra sidan fick mig att rensa upp lite där så slutet gott, allting gott.
Ända tills jag upptäckte att han går i samma grupp som mig under nuvarande kurs. Som vargen skulle ha sagt: åh nej, det är Bamse.

Nya kursen började dock bra förutom att jag måste åka till ondskans stad varje dag och stå och gröta i en hög med kött för att återigen få koll på hästen och hundens muskler. Och dessutom måste attenda meningslösa basgruppsmöten som bara jag verkar hata. Och varenda möte ska fyllas med feta bakverk som jag inte får äta eftersom jag numera på allvar försöker jobba mig ned till lämplig pre-pregnant figur.

Vi skulle även åkt till Cyper i slutet av april men det satte ett askmoln stopp för. Och både jag och J hade peppat och slitit som fan veckan innan för att "vi ändå skulle få vila sedan" men det blev ju inget så luften gick lite ur oss. Förhopningsvis kommer vi till Mallorca nästa lördag istället men jag tar inget för givet.

Fyllde 31 och firade med familjemiddag och mindre grillfest för närmsta vännerna. Mycket bra helg på alla vis. Fick väldigt bra presenter och hade det sjukt nice med familj och vänner.

Sade upp mig på mitt kundtjänst-telefon-extrajobb efter upphandlingen som enbart ledde till försämrade villkor och innebar att jag skulle jobba på ett asdrygt säljaraktigt företag där ens siffror skulle publiceras löpande på väggen och kontoret döptes om till "site" och vi som svarade i telefon till "agents". Det är fan inte ok och jag var så sjukt nöjd över mitt sommarjobb som frigjorde mig från denna boja. Så nu har jag för första gången på tre år köpt ett vanligt säsongskort på sl.se som pöbeln.

Inser att jag inte ens hunnit uppdatera angående mitt nya jobb. Ska vara djursjukvårdare i sommar på ett ställe här i stan som verkar sjukt nice. Jag får bättre lön än på SLK och får antagligen lite erfarenheter som jag kan ha nytta av i mitt framtida yrke. Och om jag sköter mina kort rätt kan det nog bli ett extrajobb även i höst.

Och jag hoppas på bättre uppdatering här. Jag vill skriva, jag gillar ju det här så sjukt mycket men jag måste ju även hinna med allt. Försöker hitta den där helvetes balansen som alla pratar om, så sjukt klyschigt men jag måste ha det annars får jag panik på riktigt. Och vi har inte ens barn än och det är svårt ändå. Jag dör.

Inga kommentarer: