tisdag 8 december 2009

here again by your side

Alltså, det är så länge sedan att jag typ glömt bort min egen blogg-adress.

Kan ju ses som ett gott tecken, exempelvis som ett bevis på eget, riktigt liv utanför internet. Kan också ses som ett bevis på att jag inte har tid med något annat än skolan och det allra basalaste (= dåligt tecken).

Men för att komma ifatt och take it from here: kursen i farmakologi avslutades med mycket random tenta, har ingen aning om hur det gick. Pluggade rätt bra men var tvungen att prioritera ett-års-firande o middag på Le Rouge med efterföljande officiell förlovning. Är väldigt nöjd med min ring och känner mig inte tillnärmelsevis så ofri som jag skulle kunna tänka mig.

Sedan började kursen livsmedelsäkerhet och till en början var det lovande, jag är ju ändå rätt intresserad av livsmedel, vad som finns i, risker etc. Dock har vi föreläsningar typ jämt och en del föreläsare är rena döden (eller typ döda). Häromdagen kom jag in strax efter halva på en två timmars föreläsning som var så tråkig och obegriplig att jag var tvungen att försöka spela schack på datorn för att efteråt få veta att det var tre begrepp som var viktiga till tentan. Herregud!

Har även sportat julstämning och sammanfört mina vänner o J's vänner på glöggfest. Urmysigt och trevligt trots att jag höll på att få psykbryt vid tio i tre (gäster skulle kunnat börja anlända vid tre) då jag fortfarande inte hunnit torka håret o snittarna brann i ugnen (jag är verkligen tidsoptimisternas urmoder). Men det blev bra trots att jag blev vimmelkantig av alla gäster som fyllde huset.

Dagen efter hade jag önskat mig välförtjänt vila men då var det bara att gitta iväg på dop eftersom bästa S lilla dotter skulle döpas. Hon fick väldigt sött litet halssmycke av oss i form av liten snäcka, hoppas att hon tycker om det när hon väl hajar läget. Jag skulle gjort det.

Vi insåg dock under cermonin att vi inte kommer att döpa våra förhoppningsvis blivande barn. Men man kanske kan ha pepp välkomstfest ändå där man bjuder vänner o släktingar o berättar vad barnet ska heta o visar upp det officiellt när det blivit lite snyggare än bebis-skrynklig?

Och jag och CK har nu delat upp dagarna mellan oss så nu ska jag börja sammanfatta mina delar så att vi någon gång får lite jullov. Dessutom är målet att inte gå till skolan i onödan, dels för att det är trist och dels för att alla mina pengar är slut, jag har typ fem resor kvar på mitt tåg-kort o måste köpa resten av julklapparna på kredit. Buhuuu!

Så, mina vänner, det är därför jag har tid att uppdatera bloggen, jag skolkar nämligen från skolan idag - mohahaha!

Inga kommentarer: