onsdag 30 december 2009

zzz part II samt hela julen i ett inlägg

Det var meningen att jag skulle vara färdigpluggad till jullovet och faktiskt få ett jullov samt vara klar med julklapparna redan helgen innan men tidsoptimisten i mig skjuter upp och idkar byteshandel.

Inte var jag klar med något plugg men det fick jag ändå lägga på hyllan eftersom jag var tvungen att fixa en massa med julklappar och grejer precis innan jul.

Vi hann i alla fall med att fixa gran och göra allt fint i huset hemma innan vi for ut till Ön för julfirande med min familj. Dagen innan jul städade jag och min bror samt skyfflade upp en massa barn- och minnessaker på vinden innan den enorma granen fick ta plats i vardagsrummet.

Och självklart tar allt hundra år längre tid än man tänkt så vid ett-hugget stod jag och fixerade de sista julklapparna (som var textiltryck som man måste stryka) innan vi äntligen fick gå och lägga oss i vårt mysiga rum som vi har fixat därute.

Sedan var det idel släktmiddagar och sociala aktiviteter ända till den 29:e då vi för första gången hade en dag nästan för oss själva. Men då skulle det åkas in till stan för att bokas resa och letas vinterjacka. Det var inte proppat med folk men jag kunde fått panik för mindre. Och alla jackor som var fina eller i min storlek var slut - djävla mellandagsrea.

Hittade till slut världens varmaste och bästa som förvisso kostade massa och blev ännu dyrare eftersom jag hittade en vår/höstjacka som liksom kom med av bara farten. Jag är numera officiellt ruinerad men kommer aldrig mera att frysa. Och jag förväntar mig att jag ska slippa leta vinterjacka de närmsta fem åren. Vilket gör det hela mycket billigare.

Nu ska vi åka till Sveriges framstjärt och fira nyår. Blandade känslor är ordet.

Inga kommentarer: