tisdag 15 december 2009

so this is christmas

Helgen var förkylning, städning och chans att leka veterinär. Är knappast frisk men har nu i alla fall ett prydligt och mysigt rum att bo i under julen, som för övrigt ska tillbringas med J hos föräldrarna på Ön vilket är purrfect eftersom svägerskan fallit till föga och vare sig kommer släpa med sig bästa bror utomlands eller norröver (där ska de vara på nyåret istället).

Fick facit på att mina skills på att lägga kanyl på ko sitter i ryggmärgen samt att jag kan vaccinera även små rädda unghästar som hoppar omkring. Repeterade rutiner för de vanligaste jour-fallen samt insåg att jag helt glömt bort anatomin gällande hästens tarmsystem (skam, måste kunna sådant om man ska ut på koliker). Men, fick blodad tand och ska nu försöka få in som rutin att åka med CS lite nu och då så att jag kan glänsa lite när vi väl börjar på kliniken.

Borde pluggat igår men omprioriterade då jag insåg att det knappast kommer att bli mindre folk på stan nu när det lider mot jul så jag gjorde fan hela jävla city och kom hem med loads of julklappar. Nu har jag bara lite småsaker kvar att handla samt en del pyssel med DIY-klappar när jag väl kommer ut till Ön. Känns rätt ok, får väl plugga i helgen i värsta fall.

Hade även över några vänner på glögg o tacos under gårdagkvällen vilket var fint. Ex-kombon var där och vi bytte julklappar. Fatta skammen att få typ hundra julklappar när man själv köpt två. Kände mig mycket tråkig och oinspirerad som dessutom inte hunnit pyssla ett dugg utan bara köpt och slagit in. Men, ex-kombon verkade nöjd och man kan ju inte ligga på topp jämt.

Av henne fick vi helt galet fina julgransprydnader som numera gör vår gran till ett skärgårdstema. Det är snäckor, signalflaggor, allsköns havsfåglar samt såna där små rep-mojänger i tjärad märling som är sjukt fina och luktar jättegott.

Jag har aldrig varit så mycket för annat än kulor, glitter och ljus i granen men den här julen blir det annat ljud i skällan. Ska bli intressant att se hur det blir, måste nästa ta ett kort och lägga här för att ni ska förstå vidden av det arbete som lagts ned på oss.

Men nu, kan inte fly längre. CK kommer hit om en timme och då ska vi plugga som galningar. Måste bli klar till jul och få jullov. Måste få vila ordentligt.

Inga kommentarer: