fredag 19 augusti 2011

det är inte mycket nu

Men alltså, skulle en kunna få bli frisk någon gång? Helt frisk utan konstig hosta och hundra kilo slem från näsan/dag. Ligger hemma och jäser för att hjälpa på traven, det är det enda jag gjort sedan i tisdags, men det verkar inte hjälpa. Jag blir tokig.

Måste i alla fall bli frisk till på söndag då jag och J firar bröllopsdag. Vi hade tänkt lyxa till det med en herrgårdsweekend och bokade men fick sedan ekonomisk ågren och ville boka av. Som tur är löste det sig automatiskt eftersom bokningssystemet var paj och inga rum fanns egentligen.
Istället blir det massiv middag här och det verkar vara poppis ställe ställe i den s.k. bloggosfären just nu. Mina föräldrars bekanta hade varit där och gett gott betyg och det ser mysigt ut so let's hope they deliver.

Enda bra är att jag hinner med massa småpyssel för att jag inte orkar mera. Igår lade jag t.ex. upp bilder från vårt bröllop på fb - bara ett år efteråt.

Och jag tillbringar all tid som J är hemma med att spela wordfeud och pet hotel på hans iPhone. Men han ska få ha sin telefon ifred snart för idag beställde jag en egen vit iPhone 4. Jag är lite rädd att jag ska paja den första veckan eftersom jag tappar allt i golvet jämt men jag får väl försöka lägga band på mig.

Är dock lika delar orolig att jag inte ska vara nöjd och barnsligt förtjust som den äppleflicka jag är. Nu blir den största utmaningen att inte bara spela wordfeud och pet hotel utan plugga lite också.

2 kommentarer:

VeRa sa...

namn på wordfeud tack!

Liza sa...

LovelyLiza