tisdag 19 mars 2013

fortfarande på väg bakåt

I dag är en värre dag. I dag orkar jag nästan inget, framför allt orkar jag inte vara mamma. Jag pratade med en kvinna på facebook om att inte älska sitt barn från början och hon sa att hon en gång stått i köket och sagt "Vad har vi gjort?" när deras barn var helt nytt. Och jag kände igen mig vilket var så himla jobbigt samtidigt som det var skönt att inte vara ensam.

Det värsta är att jag vill bli klar med det där förbannade ex-jobbet och att det är det enda jag har i huvudet. Det är ju bra att jag får hjälp med Trassel men det är som att det inte räcker, jag vill bara åka iväg, sitta själv i en vecka och skrivaläsaskrivaläsaskriva så att jag slipper det sen. Samtidigt som jag vet att jag är trött och irriterad och inte orkar eftersom jag pressar mig så satans hårt och sitter och skriver och läser halva nätterna. Det är en väldigt ond cirkel och jag kan inte riktigt ta mig ur den.

Funderar faktiskt på att ringa återbud till Huddinge i morgon så att jag kan sitta och skriva istället. Orkar inte åka så långt bara för att göra samma sak som förra veckan. Och om jag är kvar här kan jag ju skriva och läsa och få hjälp. Och det jag verkligen väntar på som hjälp är ju spädisgruppen och det är ju nästa vecka. Samtidigt som jag ju faktiskt inte mår så bra. Men till Huddinge kan jag ju ringa och prata och åka till närsomhelst om det blir panik.

På fredag ska jag i alla fall träffa snälla tjejen från föräldragruppen och promenera och äta lunch. Jag hoppas att det blir trevligt och framför allt hoppas jag att jag ska kunna koppla bort ex-jobbet lite och bara ha en ledig dag.

Allt känns så himla tungt och jobbigt och jag hoppas så himla mycket att det lättar lite när jag blir klar med huvuddelen av skrivandet och när J också blir ledig. Måste försöka få undan allt ex-jobb bara så att jag kan vila lite och försöka öva på att vara mamma lite innan sommaren. Det måste bli bättre. Måste.

Inga kommentarer: