tisdag 26 mars 2013

minimal

I dag var jag och Baggie bro på Huddinge sjukhus och hälsade på vår låtsassyster/barndomsgranne som precis fått en liten bebis. Med betoning på liten. Hon föddes i vecka 33 + 3 och har nu varit ute i världen drygt tio dagar. Hon föddes med akut snitt och allt har gått bra med både henne och hennes mamma. I dag var hon uppe på födselvikten igen så det verkar gå åt rätt håll.

Vi fick så klart inte träffa henne pga risken att hon ska bli sjuk av något men de rullade fram henne till fönstret så vi kunde ta lite bilder och få se henne. Och hon var verkligen sjukt liten. Helt plötsligt kändes Trassel som ett gigantiskt barn. Insåg även att det är mycket känslomässigare att träffa folk man gillar som har fått barn nu än tidigare eftersom det finns något att relatera till.

Hade köpt pyttekläder till henne och en liten kanin  på apoteket (Trassel har en likadan som hon fått av sin mormor) och vi hann fika lite tillsammans med båda föräldrarna (de bytte av varandra för en ville hela tiden vara hos bebisen). Sen åkte jag och bro in till stan och gick runt lite innan jag gittade hem med Trassel som bara sov och sov och sov. Skönt då men nu i kväll har hon varit megapigg i soffan ända till halv nio medan jag bara ville att hon skulle somna så jag kunde få en lugn kväll ensam (J är ute med jobbet). Tänkte plugga men nu är jag så trött att jag bara vill däcka så jag ska nog gå och lägga mig strax.

I morgon är det möte med spädisgruppen. Hoppas att det blir bra.

Inga kommentarer: