måndag 8 februari 2010

hur man verkligen gör helg

Alltså, bästa helgen på länge.

Har bara jäst runt och vilat. Gjorde utflykt norröver och såg havet vid Grisslehamn och köpte kött som var ekologiskt och snäll-slaktat. Fikade och softade med papi och handlade och hookade upp med sniglarna på vägen hem på fredagen.

Åt pizza på fredagkvällen med nästan hela vår samt nästa hela min storasysters familj. Pratade lite bröllop och planerade lite (min bästa systerdotter ska göra blommorna) och drack urgott rött vin och åt vinbärspaj med kaffe. Ramlade i säng värsta sent och sov sötast i vårt mysiga rum därute.

Slöade hela lördagen och kollade lite på film samt lagade festmåltid på kalv och rotsaker som vi åt med papi. De stora brorsbarnen om förbi med ost, vin och whiskey och vi planerade lite mer bröllop och hängde till sent.

Allt är extremt mysigt därute och båda jag och J vill bara flytta ut i skärgården så fort vi kan. Än så länge sätter ju min skola käppar i hjulet men så fort den är över så. Alltså, bara tystnade är värd att dö för.

Åkte hem rätt tidigt på söndagen eftersom vi skulle få tidiga middagsgäster i form av J's barndomskompis + fru och barn. Jag hade heller inte träffat dem innan så det var både lite kul och jobbigt men de visade sig vara mycket trevliga, särskilt frun så allt blev bra och vi åt sjukt god middag och efterrätt.

De drog sig hemåt redan vid sju men då kollade vi på sista avsnittet av paradise hotel (rätt par vann hehe) och blev ännu lite fullare innan vi tog en kvällspromenad och däckade.

Idag är jag typ sjuk och skolan är helt meningslös så jag ska kopiera hela kursboken istället för att gå på föreläsning.

Inga kommentarer: