måndag 15 februari 2010

too coold for school

Trodde jag var frisk idag. Allt kändes rätt bra imorse men nu när jag kommit hem inser jag att det var helt fel val att tillbringa dagen annorstädes. Börjar känna mig rutten igen och är sjukt trött.
Please go away cold!

Hade dock en mycket bra skoldag om man väljer att bortse från förmiddagens menlösa föreläsare som pratade om hur man skriver uppsats. Jag börjar bli uppriktigt provocerad av kvalitén på vår skolgång. Som tur var kunde jag sova mig igenom det mesta.

Sedan inleddes den bra delen av dagen med lunchmöte med min grupp samt handledaren och vi bokade in alla möten samt fördelade ämnen. Jag fick aortainsufficiens hos häst men var ädel och gav bort det till Pony eftersom han verkligen ville ha den och jag lika gärna kände att jag kunde skriva om katt. Sedan gav jag bort HCM (Hypertrofic CardioMyopathy) på katt till L i min grupp för hon ville helst ha det och egentligen är jag inte så intresserad av just det. Så jag hoppas att min uppoffring någon gång ger frukt.

Till slut fick jag hydroperiard (vätska i hjärtsäcken) hos katt vilket verkar helt ok och jag är till och med lite peppad. Nu måste jag bara komma igång ordentligt vilket alltid brukar vara min stötesten.

Sedan stannade jag kvar i restaurangen och inväntade bästa AH som kom promenerande hemifrån för att hänga och visa upp sin nya bebis. Helt ok bebis med världens roligaste namn: Doris. Var mycket trevligt att ses och prata lite, var alldeles för längesedan. Hennes approach till att ha blivit mamma verkar också mycket bra, inte så mycket tjafs och överbeskyddning.

Sist på agendan stod lönegruppsmöte med vår studentförening. Bra initiativ som ska jobba lite för att vi ska få bättre löner när vi väl börjar jobba. Jag och E bestämde oss för att det kunde vara vettigt att dra sitt strå till stacken någonstans och jag är så grymt ointresserad av alla andra idiotiska studentaktiviteter. Men tjäna pengar när jag är klar är jag extremt intresserad av.

Sedan försenad hemgång eftersom ett tåg var inställt. Så himla typiskt att det sker den dagen när man är mest less och bara vill hem. Men nu - äntligen hemma, har kramat J och ska äta glass och läsa bloggar. Sedan sova.

Inga kommentarer: