torsdag 4 februari 2010

jobb och snö och ledigt

Ååh, långhelg!

Jobbade idag och krävde utvecklingssamtal av min chef. Tydligen är jag mycket mer uppskattad än jag själv trodde. Tycker personligen att jag sköter det där jobbet med vänsterhanden men å andra sidan, tittar jag på mina kollegor så är de ju bitvis en katastrof så... Dock skönt att veta då jag funderar på att söka sommarjobb som djursjukvårdare. Vore bra att öva upp skillsen på smådjur lite mer.

Kom hem, simmade med J och nu åker vi ut till ön och hälsar på min papi som är ensam hemma eftersom mami är ute och reser i Australien & Nya Zeeland i en och en halv månad. Ska bli fett sweet att komma ut till havet igen.

Och vad är det här med att alla klagar så inihelvete mycket på snön? Är det bättre med mörker, fukt och snöslask eller? Folk som inte vill ha snö borde skjutas, detta är det roligaste som hänt Väder-Sverige sedan 1987. Jag kan till och med ta att vår senaste el-räkning var på typ femtusen.

Inga kommentarer: