torsdag 11 februari 2010

snyt

Aaahhh. Sitter på förkylningen från helvetet. Näsan och hjärnan har typ svullnat upp men rinner ändå ut genom näsborrarna samtidigt som halsen jobbar hårt på smärtan. Vafan, jag har ju inte varit sjuk på evigheter, varför just nu...

Enda trösten är att J har fått samma förkylning och mår lika ruttet som jag vilket gör att vi gemensamt kan sitta/ligga i sängen och läsa, äta glass och tycka synd om oss själva. Och just nu har vi hankat oss ned till undervåningen där J sitter och jobbar och jag pluggar och internetar.
Mitt i misären måste jag ändå säga att det inte har varit så här roligt att vara sjuk sedan jag var liten och hade sjuk-sällskap av bästa bro.

Något smartare är dock svårt att få fram eftersom det är så mycket snor som trycker på hjärnan.

Kan dock meddela att jag fick mitt förstahandsval till kandidatarbetet vilket betyder att jag nu ska klämma ur mig 5 000 smarta ord om "hjärtsvikt hos husdjur, patofysiologi under behandling". Möte på måndag med professorn i kardiologi och gruppen från helvetet (förutom älskade Snygg-S - haha - så är det min nemesis som alltid pratar för mycket, klassens perfekta plugghäst och tjejen med den mest irriterande rösten hitom ekvatorn, yey).

De har dessutom redan börjat maila och hetsar om att dela upp ämnet och det vi ska skriva om eftersom "tiden rinner iväg". Vad är det för djävla fel på idioterna i min klass? Vi ska ju ha möte på måndag, hur bråttom kan man ha?

Inga kommentarer: