söndag 17 januari 2010

det där med att göra helg

Alltså, känslan av att ha ledigt på riktigt. Att få slippa kräk och diarrée. Att få slippa plugga (eller oplugga och ständigt ha dåligt samvete).

Jag vet att jag kommer att sakna denna frihet när jag väl är klar och börjar jobba (det verkar alla göra) men nu har jag varit så djävla trött. Sista två veckorna av kursen var ett privat helvete eftersom jag var så extremt trött, stressad och grinig. Jag ville inte göra något annat än att äta sova plugga träna och var sjukt otrevlig att vara ihop med. J var inte så högprioriterad och detta i samband med min trötthet som ofta yttrar sig i gråt och tandagnisslan var nog inte en picknick i det gröna för honom.

Men nu är det nya tider. Efter en ledig helg med god middag, kortspel och lång ispromenad samt häng med bästa familjen i världen samt med bästa och vackraste fästmannen någonsin är jag på väg tillbaka till livet.

Och framtiden bjuder på två veckors försöksdjursvetenskap med hemtenta samt tio veckors efterföljande kandidatarbete (a.k.a. hemma i stan hela tiden) som käckt avslutas med en och en halv veckas påsklov.

Ibland älskar jag min skola. Och det är detta jag kommer att sakna när jag är klar och har jourhelgerna från helvetet.

Inga kommentarer: