fredag 15 januari 2010

med facit i hand...

Jag och CK bestämde ju ganska tidigt under livsmedelssäkerhetskursen att vi skulle dela upp allt mellan oss vilket var en mycket bra plan. Hon går ju inte i skolan eftersom hon har bebis att attenda rätt ofta och jag slutade att gå i skolan eftersom det var tråkigt. Vi bestämde oss för att vara klara med alla sammanfattningar innan jul. Det hände inte.

Vi bestämde därefter att vi skulle plugga under jullovet vilket inte heller hände men - efter nyår kom jag i alla fall igång med pluggandet och sammanfattningarna fräste ut ur skrivaren. Jag låg mycket bra till om det hade varit tidigare kurser då jag gjorde allt själv. Jag var nämligen typ klar flera (läs två) dagar innan tentan. Mycket bra, jag hade koll på det jag skrivit och hyste hopp om livet som student.

Ända tills insikten om att hälften av sammanfattningarna kom från CK slog mig (ungefär samtidigt som CK insåg att hon inte ens läst en rad av mina sammanfattningar).
Snillen spekulerar och inte alltid rätt. Kanske hade det varit bättre att göra sina egna sammanfattningar - eller att börja plugga i tid (men det verkar inte riktigt vara vår grej).

Dagen innan tentan träffades vi för att skriva ut de sista sammanfattningarna, panikplugga gamla tentor och kolla på matförgiftningsfall som enbart handlade om kräk och diarrée (eeuuu). Hela natten pluggade vi på varsitt håll för att ses igen efter 3 timmars sömn. På tåget på väg till tentan pratade vi kräk och diarrée (kul för de andra i vagnen). Väldigt mycket handlade om kräk och diarrée samt den exakta tiden mellan ätandet, kräkandet och diarréeandet. Härligt!

Dock, nu är tentan skriven och det känns ändå ok. Jag kanske till och med har klarat mig. Och om jag slipper kräk och diarrée någonsin mer kommer jag att vara en lycklig människa.

Inga kommentarer: