fredag 29 januari 2010

vuxen kvinna provar brudklänning

I dag var jag på banken med J eftersom han skulle kolla upp ett lån och lite andra saker. Kände mig väldigt vuxen och allt kändes helt underligt då banktjänstekvinnan frågade oss saker och pratade på som om vi vore vuxna.

Alltså, jag vet ju att jag är det och att alla tycker det men jag själv har inte riktigt förstått. Jag är ju över trettio nu och bor i hus och ska gifta mig, är snart klar i skolan och kanske kommer att ha barn om ett tag men ändå. Hur ska man få sig själv att passa in i rollen som vuxen och framför allt, hur ska man få sig själv att förstå att man är det?

Efter bankbesöket träffade vi ex-kombon och fikade och lade sista handen vid några eftersläntrande inbjudningar innan vi gick på dagens mission: prova brudklänningar.

Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig men det var både roligare och tråkigare än vad jag trodde att det skulle bli. Tråkigt för att allt såg nästan likadant ut och det jag gillade fanns inte alltid i rätt storlek eller var beställningsvara (man har ju exklusiv smak hehe). Roligt för att jag aldrig gjort det förut och när jag väl hittade något som var fint var det ju urkul och jättefint.
Vi var på bröllopsbutiken vid S:t Eriksplan och den ena som jobbade där var snäll och den andra ond men jag försökte hålla mig till den snälla.

Hittade till slut en klänning som gav lite inspiration men gud vad trötta vi blev. Det är ju värsta pärsen att hoppa i och ur klänningar som är som hus. Och om sanningen ska fram vill vi ju mest ha inspiration för om vi inte hittar något perfekt till rätt pris så kommer ex-kombon att sy klänningen åt mig och det vore ju roligast. Men jag måste ju hitta vad jag vill att hon ska sy.

Och vad är upp med tema och bröllop? Det första en av expediterna frågade var "vad ska ni ha för tema". Som om det skulle spela någon roll för brudklänningen. När jag sa att vi inte hade något men att vi hade sjökort på inbjudningarna tyckte hon att blått var en bra färg vilket bara visar hur obildad hon är på sjökortsfärger. Jag minns inte vem det var men det var antagligen den onda...

Inga kommentarer: