onsdag 20 januari 2010

det går bra nu

Och det var inget nyårslöfte men sedan det nya året började har jag fått med mig J i tränandet och statistiken blir så sjukt mycket bättre när man är två som tvingar iväg en istället för en själv. Och det är roligt att träna tillsammans. Även om vi inte direkt ligger i hårdträning blir det ändå tre gånger i veckan plus alla mina evinnerliga promenader och det är en bra början. En mycket bra början.

Vi simmar mest hela tiden för tillfället eftersom det är för mycket snö överallt för att riktigt kunna springa bra men det funkar ju också och jag älskar att vara i vatten. Och som grädde på moset började jag följa Linnas blogg typ veckan innan hon inledde sin träningsskola. Och jag tycker att hon är extremt bra på att skriva allt det där som folk som inte "älskar att träna aerobics/jympa/whatever" behöver tänka på när de ska komma igång.

Och nu längtar jag tills nästa gång jag får simma. Mysko men bra.

Inga kommentarer: