måndag 19 oktober 2009

I was lonely, now, I'm just alone

Var ensam ute på ön hela helgen. Kändes konstigt. Fick en massa gjort och vårt rum därute blir bara finare och finare för varje gång. Älskar att sova där nu. Sorterade saker och sparade och slängde och rensade. Älskar det med.

Träffade lillasyster också och hon blev glad för att J inte var med. "Då får jag dig alldeles för mig själv" som hon uttryckte det. Hon är så himla gullig och på ett sätt förstår jag henne. Även om J är bäst och funkar urbra med alla tar han ju ändå tid från mig som annars skulle ha lagts på familj och vänner enbart. Och det är inte dåligt, jag älskar ju J och vill lägga tiden på honom men jag önskar att inget behövde ske på bekostnad av något annat.

För så känner jag ju med min bror. Jag älskar verkligen honom och vill helst vara med honom jämt men det går ju inte, han har ju sin fästmö och sina kompisar och blabla och kan inte vara bara med mig. Men man önskar att det gick att vara med alla hela tiden.

Fikade med systerdotter E också och hon är verkligen bäst. Vi pratade lite om bröllopet och jag som är så dålig på idéer fick en massa av henne. Tror att jag ska anställa henne som bröllops-coach.

På lördagen hade vi middag för mamma som fyllde år. Broderns fästmö var underlig men efter typ psykbryt på söndagen så kanske det inte var så konstigt. Men lillasyster var där istället.

Min bror vaknade dock med ryggskott på söndag morgon. Djävligt otajmat eftersom vi skulle upp med båten (+ att han håller på och sliter med en av sina slututställningar) men det gick ok ändå. Blev dock sjukt trött på att högtryckstvätta hela bottenhelvetet själv.

Kom hem sent igår kväll, hann knappt pussa på J innan jag stupade i säng. Måste ta igen det idag. När jag nu ska hinna det efter att ha kommit hem sent från terapeuten.

Inga kommentarer: