onsdag 28 oktober 2009

I'm leaving you pieces

Nu har två av mina länkar svarat på samma frågeformulär och eftersom jag älskar sånt där tänker jag inte vara sämre själv så jag stjäl helt sonika hela rubbet. Here you go:

Du heter: Liza

Smeknamn: massa olika, är nog bättre på att ge smeknamn än att få.

Låt som när du är ledsen sörjer till: melankoli - Lars Winnerbäck, ledsen som fan - Anna Ternheim. Det som passar för stunden. Men generellt älskar jag all sorglig musik, även när jag är glad.

Vad tror folk om dig? Att jag är sjukt modig och självsäker. Att jag är sjukt oseriös i skolan. Att jag inte bryr mig eller berörs av något.

Stämmer det? Bara delvis. Jag verkar modig för att jag bara blundar och gör saker fast jag inte vågar egentligen (och det kanske är mod, vad vet jag). Jag pluggar sjukt mycket och är sjukt smart men mest i ensamhet. Jag bryr mig, men bara om vad de jag tycker om säger eller tycker. Fast då bryr jag mig å andra sidan sjukt mycket.

Vad får du oftast komplimanger för? J strösslar mig med massa varje dag (god bless him) och då är det ögon och ben i fokus mestadels men allt får sig en känga då och då. Vännerna strösslar också men då brukar fokus ligga på atttt jag är kul och rantar i fem minuter om något och får dem att skratta.

Vad säger du för att imponera på någon? Beror på vem det är. Ibland att jag pluggar till veterinär eftersom folk alltid tror att man är sjukt smart för att man kom in på den utbildningen. Om de inte hajar att jag är smart kan jag alltid dra till med 2,0 på högskoleprovet. Ibland att jag har en H-båt (imponerar framför allt på segelmänniskor med lite koll). Men vad folk imponeras av är ju ganska individuellt så jag brukar freestylea de gånger jag vill impa på riktigt.

Hur imponerar man på dig? Man är lite elak och witty och får mig och skratta och sedan kammar man hem vinsten genom att dessutom visa sig vara en sjukt bra och lojal människa. Man fuckar inte upp i onödan. Man tar sig igenom svårigheter. Man har stil både utanpå och inuti, kan skriva och prata och är inte ett dugg djävla pretto.

Brukar du skratta för dig själv? Mest hela tiden.

Vad står det i ditt senast inkomna SMS? ”Det låter super! Vi hörs”.

Var bor du? Halv-classy villaförort en bit söder om söder.

Trivs du där? Helt ok. Det är nära vatten och inte orimligt långt till innerstan och jag älskar vårt hus. Är dock lite klaustrofobiskt och extremt medelklassigt och "fint". Ruttnar på det ibland och mina barn kommer inte att växa upp här. Om jag/vi fick välja helt fritt skulle jag nog helst bo på en ö i skärgården (dock lite trubbel o båtpendla till SLU så jag antar att det blir när jag slutat skolan).

Äger du några Converse: Bara fake-varianter från typ Coop o Cheap Monday och random skoaffärer i London.

Brukar du bli för full: det händer extremt sällan eftersom jag hatar att spy så jag försöker undvika det. Statistiken är dock något ojämn sedan jag började plugga. Veterinärstudenter gör typ bara två saker: pluggar och super. Och festerna på skolan kräver ofta grov fylla för att kunna genomlidas.

Är du allergisk mot något: kvalster, ett jävla skämt när jag ska storstäda.

Har du haft sex idag: Nej, men det ska nog ordna upp sig till kvällen.

Nästa mål i ditt liv: i det lilla: plugga och simma och gosa med J när han kommer hem. I det stora: förlova mig med J, gifta mig och förhoppningsvis få barn med densamme samt ta examen asap. Flytta till havet, även det asap. Vuxenpoäng en masse.

Hur svarar du i mobilen: ”hej, det är Liza" eller något annat trist.

Vem ringde du senast? J.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: ”Blablabla jag kanske kommer förbi eller så hörs vi” (det var min mami, kan omöjligt återge hela samtalet).

Antal timmar sömn inatt: 7.

Sov du ensam: Nej, med J.

Brukar du komma i tid: det varierar, är dock tidsoptimist och hatar att vänta samtidigt som jag hatar att stressa. Ofta är jag alldeles för tidig eller lite för sen.

När mår du bra: när jag är med J, vänner eller min familj. När jag känner mig stark o snygg och allt går bra. När jag genomfars av små stunder med vardaglig lycka över hur djävla fantastiskt allt är (hello new-age-kärring).

När blev du fotad senast: kanske på Shirleys fest i lördags?

Hur känner du dig nu: glad för att J snart kommer hem, lite stressad för att jag måste plugga och egentligen borde göra det istället för att svara på löjliga frågeformulär, nöjd för att jag attack-bloggat och gjort bra saker idag. Sugen på pepparkakor fast jag inte borde äta några.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart eller alla möjliga klara färger. Gärna neonrosa eller liknande.

Vad tycker du om fötter: Ställer mig ganska neutral till både mina egna och andras, är dock lite missnöjd med mina lilltårs benägenhet att boxa sönder skor alt. boxa sönder sig själva.

Vad saknar du: egentligen inget men å andra sidan. Lite mer pengar till vinterjacka, resande o bröllop skulle inte skada. Eller, ibland saknar jag mina katter helt sjukt mycket eftersom de bor hos mitt ex.

Hade du en bra kväll igår: nja, åt förvisso god indisk mat med tre vänner vilket var pepp men jag åt för mycket och fick ont i magen samt sorterade papper och betalade räkningar när jag kom hem. Finns faktiskt roligare saker att göra. Särskilt med tanke på att när jag var klar var det typ sovdags.

Favoritdryck på morgonen: kaffe, te och vatten eller juice.

Rakar du benen: när jag känner mig inspirerad.

När brukar du oftast gå och lägga dig: mellan sju o nio timmar innan jag ska gå upp om jag kan välja.

Är du blyg? Lite ibland. Kan bli väldigt blyg helt random men oftast skiter jag i det och bara bäper på. Beror också mycket på sällskapet.


Sysslar du med någon idrott: segling så mycket jag kan och sporadiskt blir det lite snowboardåkning och ridning. Önskar dock att jag hade råd/tid att börja rida råseriöst igen. Men jag vet inte om nåt räknas som idrott. Försöker springa o simma o gå en massa men det är väl ändå mest bara motionering?

Vill du hellre ha mail än brev: det kvittar men jag blir glad över båda sorterna om det står något vettigt i dem.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: ja, i alla fall på tycke vid första ögonkastet och sedan utveckling därifrån. Men det kan vara djävla lömskt det där. Blir ofta besatt o älskar folk mycket med en gång och det är ju bara kul om den andra blir lika besatt i en själv.

Har du spytt offentligt: ja, när jag var tonåring.

Är du nöjd med ditt liv: helt sjukt djävla nöjd. Är råpepp på mitt liv, vill att det ska vara förevigt.

Är du bortskämd: Ja och nej. Det beror på hur man ser det.

Vad gör du i morgon: går på föreläsning, pluggar och äter middag hos svärmor.

Vad är det värsta du vet? När människor inte bryr sig om en del saker (har en särskilt soft-spot för djur o miljö o snälla människor). Ignoranta o dryga jag-vet-bäst-människor (ffa de många män som är lite för välmående och lite för säkra på sig själva), people in general. Tanken på att någon/något jag älskar kan tas ifrån mig.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? ofta lite mer än jag egentligen har dumt nog. Beloppet beror på den ekonomiska formen för tillfället.

Vilken kändis tycker du är en bra förebild? De flesta kvinnor och män som gör något bra och visar att ingenting är begränsande och att man inte måste följa oskrivna regler (några kan hittas till höger i länklistan). Man måste inte vara perfekt, ingen är perfekt.

Vad längtar du till? just nu, imorgon och hela framtiden. Vill uppleva allt för evigt. Längtar även till min dröm där jag är klar med min utbildning har ett kul jobb, bor på en bra plats och kan vara ute och segla med J och våra två underbara barn.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja, loads and loads. Älskar dem och det.

Vad använder du för shampoo? Naturelles honungsvariant märkt med "bra miljöval".

Vad är det finaste du fått? J och mitt liv.

Hur gammal är du: 30 år.

Du samlar på: lite random saker. Bra människor.

Gröna eller röda äppeln: what?! Det beror väl på.

Vem ringer du när du är arg/ledsen: J, någon vän, min bror eller mamma.

Gillar du golf: inte i någon större utsträckning. Verkar dock som att J är lite sporadiskt intresserad så en vacker dag kanske jag står där och slår med nån klubba. Men jag har extremt svårt att se att jag skulle få ut något av det.

Vilken tid gick du upp idag: sju. Alldeles försent, fick äta frukost på tåget.

Har du sovit i din egna säng inatt: ja, fast rent tekniskt så är det J's. Min står på landet hos min mami o papi.

Är det okej att gråta: såklart men man ska inte överdriva. Eller gråta över spilld mjölk.

När grät du senast: kanske när jag blev ledsen för något när jag o J bråkade för ett tag sedan. Minns inte exakt.

Vad skulle du göra om du vann en miljon: betala mina studielån och köpa lite bra saker till de jag älskar, göra klart huset vi bor i, köpa en bil, inte ta nya studielån och kanske spara resten till jorden-runt-seglarbåten (om det nu skulle bli något kvar).

Bär du glasögon eller linser: glasögon när jag hänger mycket framför datorn.

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: märket spelar ingen roll men jag är extremt medveten om miljö och kvalité. Fast även jag fuskar och köper ibland billiga kläder hos stora kedjor buhuu.

När går du upp ur sängen en helgmorgon: om jag inte måste göra något går jag upp när jag vaknat ordentligt. Oftast mellan åtta och elva.

Vill du gifta dig: jag ska gifta mig nästa år.

Vill du ha barn: ja, hemskt gärna två snälla, söta och välartade barn. Gärna en storasyster och en lillebror.

Solar du ofta: aldrig aktivt. Har aldrig solat solarium och måste typ ha solskyddsfaktor 50+ när jag är ute på sommaren. Har extremt känslig albinohud. Det suger. Särskilt som jag alltid vill vara ute o segla o bada.

Är du bra på att laga mat: har börjat älska att laga mat och blir mer o mer skillad med tiden. Snart är jag fucking Per Morberg.

Är du flygrädd: ja men det håller på att bli bättre. Det är ju bara att öva.

Hur vig är du: typ inte alls.

Är du musikalisk? Japp.

Vad dricker du helst när du är törstig: vatten.

Tror du på ett liv efter döden: tvivlar. Som med det mesta annat när det kommer till tro.

Tycker du om sushi: ibland massa men just nu är jag inne i en svacka, har tröttnat lite.

Vad äter du helst när du ser på film: popcorn eller glass.

Bor dina föräldrar tillsammans: ja.

Har du tandläkarskräck: nej.

Har du någon gång gråtit dej till sömns: lite nu o då.

Biter du på naglarna: jag biter på typ allt som sticker ut från min kropp.

Senaste låt du hörde: nåt med Celine Dion igår tror jag, J kapade spotify.

Tycker inte att det finns någon anledning att inte andra manade på min länklista svarar på detta. Jag vill veta allt ju.

Inga kommentarer: