måndag 5 oktober 2009

som om man inte hade nog att göra

Jag har lunchpaus i mitt pluggande och vad passar bättre då än att blogelibloga lite. Cirkus-K har precis åkt hem till lilla bebisen efter att ha varit här och pluggat på förmiddagen. Det var bra att hon var här, vi pluggar bra ihop och har lagt upp lite strategier för de kommande veckorna.

För i helgen hände inte mycket på plugg-fronten. Vi var ute på ön och kom ut sjukt sent på fredagen eftersom både jag och J glatt trodde att vi var ensamma på jorden (det blir lätt så när man skolkar och är ledig från jobbet och bara går hemma och skrotar). När vi kom ut på E4:an vid fem insåg vi snabbt att så inte var fallet och sniglarna (alltså min bror och hans fästmö) som skulle åka med oss fick nöjt sitta och vänta i Danderyd sådär en timme extra. Där fick vi för sniglar.

Vi stannade och handlade på Flygfyren i Norrtälje och då kom jag på att om vi flyttar ut till havet måste vi nog ta oss norrut så att Flygfyren blir vår närmaste stora affär. Alltså, det är den bästa affären jag varit i anytime. De är inte fasligt dyra men har typ allt inklusive en grym deli-disk och mycket lokala produkter. Och deras nya eko-torg med lösvikts-snurror som innehåller bönor, gryn, vege-färs, nötter och massa mera är ju megalocytbra. Jag blir nästan lite nykär.

Kom i alla fall ut till mina föräldrars hus till sist och sov i den lilla 90-sängen där jag och J måste ligga typ i varann och där båda vaknar med lätt ryggskott. Vilket föranledde J att få ett ryck vid åtta-hugget på lördagmorgonen som innebar att vi skulle röja ur och måla om hela rummet för att därefter ställa in min gamla 160-säng som nu bara står i garaget och skräpar.
Och J går inte riktigt att stoppa när han fått en idé så vi började härja duktigt (till min mammas förtret eftersom hon låg och sov i rummet bredvid) men vid lunch var det klart för målning så då for vi återigen till Norrtälje och köpte färg och käkade innan vi åkte tillbaka för att måla. Hann precis klart med en omgång innan kräftskivan som vi skulle ha samma kväll.

Åt massa kräftor, räkor, sallader och västerbottenpaj. Grymt gott även om jag och J var lite tärda efter dagens aktiviteter och slocknade tidigt. Kvällen till ära fick vi även träffa lillasysters nya kille som blev klart godkänd av oss alla.

På söndagen tyckte alla (utom jag) att färgen var lite för mörk men eftersom vi ändå var tvungna att måla en gång till så åkte vi och köpte ny färg som var en nyans ljusare. Medan J målade städade jag undan saker, pluggade och hälsade på min bror, svägerska U och lilla fyrkanten (min nya brorsdotter). Fyrkanten var värsta rolig fast hon var lite trött och sur och börjde skrika såfort hon inte såg sin mamma. Jag övade mig på att behålla lugnet även när det gastades i öronen. Gick sådär.

Självklart räckte färgen precis inte. En halv vägg kvar så vi får åka ut igen på onsdag och göra klart men då kanske vi även kan få lite ordning på golvet. Eftersom ursprungsgolvet är röd plastmatta anno 1969 är vi lite sugna på ett uppköp. Har nästan bestämt oss för ett lite mörkare i typ valnöts-fejk. Får hoppas att det blir bra (det lär knappast bli sämre i alla fall).
Kom just på att jag skulle ha tagit lite bilder på rummet innan så att jag kan göra en före och efter-visning men icke då, sånt kommer man alltid på när det är försent.

Så, när vi väl var klara för avfärd var det alldeles för sent. Egentligen skulle vi hälsat på Yllet och hennes kille och deras nya bebis i nya huset men det hanns inte med så vi åkte direkt hem istället. Och softade och lade oss tidigt och var nästan utvilade imorse när det var dags att stiga upp (igen, sic!). Jag är dock full med ondskefulla virus som gottar sig i min hals så nu dricker jag te och försöker plugga och kurera mig. Förhoppningsvis är jag tillräckligt pigg för en promenad ikväll när J kommer hem.

Inga kommentarer: